torsdag 22 april 2010

En promenad vid Sörön med Annika

En underbar promenad efter jobbet trots att det snöade / regnade lite under dagen. Men vad gör väl det om 100 år om man nu kan få njuta lite några timmar utomhus.
Annika packade in mig i bilen och vi styrde nosen mot Sörön utanför Norrbyås.

Hmmmmm här har jag varit men jag undrar med vem och när...??

Tack o lov så gick det upp ett ljus och jag kom på när jag hade besökt denna plats. Minnet kom tillbaka genom några kossor som jag såg i bilden som dök upp. Det är nog typ 4 - 5 år sen jag var här i o med mitt förra jobb.

Lika vackert som jag kunde minnas i alla fall. O här är inte gräset direkt grönt utan massor av vitt blandat med lite blått. Jösses så mycket vitsippor det fanns. Så vackert!!!

Ibland kan man inte ens beskriva naturens skönhet ens genom bilder. Man behöver känna dofterna som hör ihop med synintrycket också.


Lite trolskt och lummigt

En rygga med lite varmt och ngn macka. En god bok och bara sitta här och njuta av det tysta. Hmmmm Ja så ska det allt få bli vid tillfälle. Vi behöver alla rekreation och livskvalitet.


Naturens ljuva hägring i att ge oss olika färger att se på beroende på vad marken har för näring.

Vackert

En gammal drake med ögon o mun o en massa armar.

Nya färger som hittat fram från jordens undre värld


Praktiskt och bekvämt att ha en toa mitt ute på reservatet.

Åk ut till Sörön och hitta ro i kroppen. Bara njut av allt naturen har att ge. Tack Annika för att jag fick följa med hit ut idag!

1 kommentar: