söndag 25 april 2010

Cykel, bröllop och mat 24 april

Soligt men kallt och inte så farligt med blåsväder med tanke på förra helgens otroliga vindar. Ari stack iväg på en 20 mila tur men jag stannade hemma från den idag för jag skulle inte hinna hem i tid. Förnuftigt!

Skakade liv i hojen och begav mig ut på en egen tur istället. Upp på stan för att hämta ett smycke som borde vara färdigt. Började trampa ut mot Almbyhållet och tog sen beslut efter vägen beroende på hur det skulle kännas i kroppen.

Örebro - Ekeby Almby - St Mellösa - Segersjö - Lännäs - Odensbacken - St Mellösa - Norrbyås - Hidingsta - Almbro - Örebro.
7.5 mil på 3 timmar gillar jag starkt. Stannade vid Englas Skafferi och intog en mycket god äppelkaka med fransk vit o brun choklad i botten med vaniljsås till och gammaldags sockerdricka. Rekommenderas varmt att besöka efter vägen om man är sugen på ngt hembakat och gott.

Hem till solariet och dusch och stryka kjolen jag skulle ha på mig på Sara och Jonathans bröllop i Täby kyrka. Blev hämtad av Annichen och Thompa vid 15 tiden.

Så vackra de är. Nu är de inte längre två utan ett och ska leva lyckliga livet ut i motgång som i framgång och lycka. Fullsatt Täby kyrka. Lycka till!

Så fort allt är klart flyttar Sara över till Canada.

Det enda som regnade denna vackra dag var de sedvanliga risgrynen.


Stor bil fick knappt plats på bild.

Väl hemma väntade en hungrig cyklist och jag var nog lika hungrig jag i o för sig. Vi drog upp på stan och slank in på Kinamuren och käkade buffé. Mycket gott men man äter alldeles för mycket så magen petaar åt alla håll o kanter.

Testade en Japansk öl till maten som satt som en smäck. Precis lagom smak till sån här mat.

Lite kinakonst på väg ut

Vill ni äta gott o mycket så besök Kina muren i Örebro.
Den här veckan blir lite blandad med jobb hemma och jobb borta. Bollnäs fredag och måndag. Ljusdal antingen torsdag eller nästa tisdag. Snart är även denna vecka över och då är det bara en vecka kvar. Var rädda om varandra och njut av allt som händer och vänd det till det positiva.

1 kommentar: