söndag 18 april 2010

17 april. 20 milare i Örebro södra turen.

Vill ännu en gång välkomna våren till oss och nu ska det bli värme och sol och mer cykling, träning och allt man vill ägna sig åt.

Visst spritter det i kroppen när man ser alla knoppar och nya fina blommor som dyker upp mellan grässtråna. Man får ett lyckorus och det mesta blir lättare. En hälsning till Annika i o med våren, sol, glädje och förändringar: Jag är så GLAD att du är min vän och jag är stolt över dig!

Lördag morgon vaknade kl 6.00. Dags att gå upp trots att det var lördag. Äta lite frukost och försöka klä sig rätt. Blåste som hin håle själv hade varit ute för att reta upp alla världens väder gudar! Dessutom visade temperaturen enbart på runt 4 plus grader.

Vad skulle vi göra? Jo av ngn anledning hade jag sagt att jag gärna kunde tänka mig att cykla 20 milaren här i Örebro. Hmmmmm men jag hade nog inte riktigt räknat med att få denna storm att kämpa mot.
Vägen gick från Adolfsberg, Mosås, Almbro, Gällersta, Kävesta och Pålsboda där första stämpeln var. Dit gick det riktigt fint och det kändes okey.

Vi fortsatte sen mot Hallsberg, Östansjö, Vretstorp (som kan göra skäl för sitt namn med vrede i för där tänkte jag lägga mig ner och skrika högt av trötthet när det bara blåste på öppna landskap), Snavlunda och Askersund där Shell macken var MYCKET välkomnande!
Det var nu de negativa tankarna kom in med att ska ska inte, ska ska inte.... Det blev inte så jag tog mig vidare. Tack för all turbofart jag fick genom att min älskade knuffade mig uppför alla backar.
Vi fortsatte sen mot Tived och Finnerödja där det blev en räkmacka och en Cola på Finngården.

Nu kändes det mycket bättre när jag visste att det var inte alldeles så långt kvar. Typ 7 mil men mindre än hälften i alla fall. Nu skulle vi fram till Åtorp där de höll ett café öppet för vår skull. Underbart! Tack härliga människor för gott fikabröd och att ni fanns till hands. Utan det här stoppet och stämpling så hade det blivit ännu tyngre. Från Askersund hade vi sällskap av 2 st Katrineholm cyklister. Marie och Lennart, tack för sällskap och draghjälp.

Från Åtorp så blev det till att passera Svartå, Mullhyttan, Fjugesta, Folkavi, Täby Palmbohult och tillbaka till slut vid klubbhuset vid mässan Adolfsberg. UNDERBART att få kliva in och känna mark under fötterna.

Sträckan 21 mil, varav 15 mil i motvind

Effektiv tid 8 timmar och 40 min. Total tid 9 timmar och 55 minuter.

Medelhastighet

Maxhastighet som måste ha varit medvind i ryggen och nedförsbacke. Jag var så glad när jag fick lämna ifrån mig stämpelkortet och få ta mig ngt att äta.
Tack alla som servade denna dag. Utan er hjälp hade jag inte fixat detta.
Hem och duscha sen ut och fira på Rosalis med MAT för genomförandet och lite annat så det blev en guldkantad kväll. Fortsättning följer med mer rapporter.

4 kommentarer:

  1. Imponerande kört i den vinden! Själv känner jag mig rejält sliten efter gårdagens cykling.

    Kul med fler tjejer som kör Randonnélopp!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också det är kul med tjejer på Randonnèlopp. Vissa har tom Turbo som bara kopplas in uppför!

    /A

    SvaraRadera
  3. Ja utan turbohjälpen hade jag legat rak lång i uppförsbacken!
    Tyvärr kan ju turbokraften OCKSÅ ta slut men jag tackar och bugar för den! =)

    Jag är jättenyfiken på 20 milaren o ev 30 milaren i Tumba i FINT soligt underbart väder......

    SvaraRadera