torsdag 17 september 2009

13 september, promenad dag med solsken

Vaknar för en gångs skull utan en väckarklocka och får gå upp när vi vill. Skönt och dessutom ser det ut att bli en skön sensommardag. Vi kliver ändå upp skapligt så vi ger oss ut vid 11 tiden. Lite kallt en stund men snart kommer solen fram och börjar värma.

Vi tar oss in mot Rävgången genom att gena genom Rynninge... Här hittar Ari en sten som han kan posera på.... Lite vila efter vägen.

Har fotograferat dessa statyer tidigare men de är vackra och jag hade trevligt sällskap så jag fotograferar igen.

Har inte riktigt kommit underfund med om det här är en löpare eller någon som kryper ihop för att gömma sig.

Man kunde i alla fall ta i hand

Herr apa satt kvar på sin höjd

... tillsammans med herr mås

Dom är ett vackert par

Fågeltempel

Även om espresso tarmen skrek lite så tog vi en omväg ut till själva Rävgången för att jag skulle kunna visa hur vackert det är. Tack för att jag fick visa dig det och att du tog dig tid.

Några änder som inte var så rädda av sig

Som sagt var så finns det massor av fina platser att sitta på och mysa. Man kan grilla eller bara elda och hålla sig varm. Njuta av den vackra utsikten.

Som ni ser så kan man även hålla sig inomhus OM nu vädret skulle visa sig från den sämre sidan.


Till slut så kom vi i alla fall fram till Naturens hus så Espresson fick susa genom kroppen. Ja jag klarade mig lätt från sån dryck.

Visst är jag vacker?

Skön rofylld utsikt. Massor av folk så lite svårt att få bord. Solen värmer och man kan sitta och njuta hur länge som helst.

Men oj då.... Det är INTE vår nu!

Bättre att bara titta på blommorna..... Njuta... Hösten är här snart.

Här är det någon som är nöjd och glad efter lite fika. Den första på denna promenad. Här börjar jag få skoskav så jag får några plåster inne i restaurangen. Tack tack!


Vi går efter å kanten och ser över till båthamnen. Det ligger lite öde när inte caféet är öppet.

Stora båtar har stannat till här.

Här är mina broar igen som jag brukar fotografera. Närmare slussen har vi nu kommit.


Här är lite information om Slussen. Tänk vad tiden går. Känns inte som om det är 7 år sen dom byggde bron här nere för bussarna.

Brotornet

Ja vid varje hamn o sluss så finns det ett ankare

Det syns att hösten närmar sig



Nu har vi tagit oss fram till Wadköping



Vackert djur.Tyst tyst smyger det fram och bara finns där... Jagar i mörker och är snabb....... Vaktar kanske nästa hus. Jeremias huset......

Härinne ska vi handla lite bröd. Det finns mycket gott att välja på.

Lite mystik? Vi vågade oss inte in..... Inte idag!

Inne på spelgården finns det mycket vackert att se. Gamla hus och man kan fantisera sig fram till historiska anor.

To be or not to be


Vi gick in på svarvarhuset och tittade på deras vackra skapelser. Sen skrek det lite i magen.

Ari tog bakad potatis

och jag rostbiff och potatis sallad

I stadsparken ligger det några djur och busar.

Inne i stadsparken finns det fortfarande en massa vackra blommor kvar



En tvådelad bild på viktiga delar av en staty







Oj här hittade vi en bekant bakom ett träd. Conny du kan inte gömma dig helt!



Vacker trädgårdskonst. En ekorre tex.....




Men man får inte knuffa damer i vattnet när de går balansgång. Fy fy fy.....



Allt detta är träsnideri i hög klass



Familjen samlad

Titta vi hittade en tjej i lekparken! Vi ska gå vidare till Hälls och fika lite.... Bara äta och äta men gott är det.





Det blev en Chai Latte

Open Art är kvar på stan

Jag linkar hem med mitt skavsår. Det blev en helt underbar dag i sol och mycket trevligt sällskap. Vi kom hem och slängde oss i soffan en stund sen blev det lite soppa och sängen och Twin Peaks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar