tisdag 8 mars 2016

6 mars Vasaloppet på TV men 75 km på trainer hemma på 3 timmar

Det blev lite dramatik och spänning när loppet inte var klart förrän på upploppet. Ännu tuffare när det gällde damernas segrarinna.

Själv hade jag bestämt mig för att kliva upp på trainern under tiden och försöka trampa lika länge som den snabbaste var ute i spåret. Hittade en flack bana på Bkool som var 6 mil som jag tänkte att jag började med. Tufft var det men det fungerade.
Laddade sen upp en Velodrombana utan slut men körde inte mer än 15 km till då jag började känna av höger knä på nya ställen där jag aldrig känt något förut.
Helt nöjd med 75 km på trainer på 3 timmar ändå.
Hungrig och törstig och jag kunde äta lite frukost till målgången. 



52 km avklarade



Resten av dagen blev skön med lite film och bloggande och framför allt njutning av dagens träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar