torsdag 3 mars 2016

27 februari Tjejvasan 2016

Läs gärna om ett gäng tjejer som gör Tjejklassikern med Team Sportia i bakgrunden där jag också är med och kämpar


Det som inte får hända hände. Jag försov mig 45 minuter så det blev till att kasta sig upp, få på sig kläder, fixa till sig och äta frukost. Kom ner till starten ca 15 minuter senare än tänkt men tiden räckte till. Minus 13 grader och skitkallt på morgonen.
Jag skulle starta 9.30 så det fanns tid kvar. Upptäckte att jag hade inga gel med mig så Joachim fick åka upp till stugan igen och hämta påsen. Stoppade på mig några när jag hade lagt ut mina skidor i fållan. In i värmetältet en stund och sen ut till startfållan ca 10 minuter kvar. De övriga åkte tillbaka till stugan för att fixa klart till sina egna starter. Annichen och Jessica skulle starta 12.15 och Elin 12.30. 




En bild på tjejerna innan start. 


Yes yes yes jag gjorde PB!!! Hann i mål innan tjejerna startade. Joachim skulle bara se till att Elin kom iväg innan han åkte ner med kläder till mig. Nöjd så supernöjd! 2.29.35



Gick in i mässan och väntade in Joachim o hann tappa bort lappen för inlämnade skidor såklart. Hittade den senare i fickan i alla fall. 
Joachim och jag hann få varsin massage hos Ormsalva innan vi skulle ut och heja in tjejerna.



Nej men se där.... Gustav Vasa fanns i spåren också. 


Nu har Elin gått i mål på 2.28 29 innan men jag hann aldrig ta bilder på henne tyvärr då Joachim mötte upp henne vid målet och jag väntade in Annichen som här också är i mål på 3.24.15 stolt som tusan. Lika stolt är jag då hon nu avklarat Tjejklassikern. Grattis!





Ännu en glad och lycklig tjej i mål på 4.15.32. Jessica även hon avklarat Tjejklassikern och stort Grattis. 
Stort tack till Joachim som servat och skjutsat oss och varit till stor hjälp.



Mona
Annichen
Elin
Jessica




Annichen
Elin
Jessica
Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar