tisdag 8 mars 2016

1-5 mars lite allt möjligt som livet efter Tjejvasan

 
1 mars
Dags att ta tag i vardagen igen med jobb och diverse annat. Hade sån tur så jag hade fått en kallelse till Rehab kliniken vid Rosenlunds Sjukhus på söder för att se vad det kan hjälpa till med gällande stöd för tummen bland annat.
Träffar för det  mesta helt underbara människor via vården och är så tacksam för att vi har så pass bra vård som vi faktiskt har här i Sverige. 
Vi pratade och diskuterade och kom överens om 2 stycken olika stöd. Ett som på bilden dagtid för att vara ett stöd och hålla tummen på plats och ett med hårdare skenor till natten för att inte vika handen under sömn.
Bokat in en tid dessutom till Ortopedtekniker som ska kolla mina onda fötter. Börjar jag bli för gammal för allt det här? Njae.... Inte alls men däremot angelägen att försöka sänka smärtorna som ibland sätter stopp för vad jag egentligen önskar. Om jag dessutom vet och lär mig att acceptera smärtans kärna så är det lättare att gå vidare och förstå och ställa in hjärnan på att jobba på ett annat sätt. Sån är jag men kanske inte alla andra och alla får tänka och vara olika. Det är det som kallas för livet i valfrihet.

4 mars
Jobb lunch på  Austin Food Works på Norrtullsgatan. Kanongod mat men man bör inte gå dit under lunch rusningen då man får köa utanför. Mysig kvälls restaurang kan rekommenderas.

5 mars
Ja jag behövde väl egentligen inte mer bars eller strumpor egentligen men om man kommer in på XXL och finner lite nya sorter och mjuka tunna strumpor så är det svårt att låta bli. Kan dessutom säga att dessa bars var super goda.

Vi var även inne på Willys och handlade och passade nu på att testa deras Nespressokapslar. Helt okey var de och inte så beska som de LIDL hade.

Jag som är ganska kinkig när det gäller rött vin hade fått tips från en kollega till detta vin och det ska vara samma druva som Amarone vinet görs av och det var helt okey. Inte så sur bitter eftersmak. 

 Vi åt inte bara detta. Det blev Mos och lax.

Det här är mumma och man blir mätt kan jag lova. 


God kväll till alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar