torsdag 3 mars 2016

21 februari 13 km längdskidor vid Digerberget Nora

Äntligen är det dags att få testa skidor på bra underlag.
Pia Atomic, Annichen Fischer och jag Madshus.
Vi testar 3 olika mjukheter på valla vilket gör att den jag hade på fick vi lägga på alla 3 efter bara 200 meter då de andra inte hade något fäste alls. 



Pia vek av och tog en kortare bana medan Annichen och jag åkte hela vägen fram till stora vägen och vände. Vilken dag! Sol och skönt ca 3 grader plus tyvärr. 


Gulliga unge ....... Läs texten hon lagt ut på FB.


Det är sådana här dagar man verkligen älskar skidåkning. 

En extra prick över i är att få dela denna upplevelse och njutning med ett av barnen. 






När man skidat 13 km är det dags för en liggande Selfie.  Dessa ungdomar.

  
  

Jaha packade ihop alla skidor och hämtade även Jessicas skidor och de skulle med till Stockholm nu så jag kan ta med alla upp till Älvdalen när jag åker upp onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar