lördag 19 april 2014

Cykeldag 13 Randa 127 km

12 april

Det finns så många vackra platser på Mallorca och man kan absolut inte hinna se alla och jag erkänner att jag orkar inte ens utforska alla utan måste känna av vad kroppen tål och orkar.
Idag stod Randa på schemat efter önskemål från mig i alla fall då det var några år sedan vi var där. Man är alltid nöjd och njuter av utsikten när man väl kommit ända upp.
Vi började med en fika i Petra såklart. 


Lite mer folk idag än förra gången. 


Den här gången delade vi på Pa Am Boli. Smart drag då det verkligen räcker. 

 I Motuiri cyklade vi igenom staden och det var vacker gatubeläggning men kanske inte så praktiskt för cyklister. Vacker stad.


Varmt även idag. 

Det fanns gott om backar, riktiga backar i den här byn. Dit ner ville inte jag åka då det var tokbrant. 

   

Ari testade självklart backen ner och upp och fick fram på Garmin att det var 30% lutning i backen. Jag hade vält över på nedvägen och aldrig klarat mig upp. Det var tufft tom för honom. 




Nu har vi kommit upp till Randa efter att ha klättrat uppför i 7 km i ca 5,7% lutning. Det gick bra även om det är tufft att möta alla som bara kastar sig utför backarna och tyvärr är över på fel sida vägbanan ibland. 























Randa är ett gammalt sjukhem. 





På hemvägen var det tvång att åka förbi pannkaksstället då vi såg att de hade öppnat. Jordgubbar och Nutella. 

Alcudias godaste glass enligt Ari. 

Tyvärr fick vi senare veta att det var en svensk cyklist som omkommit mellan Lluc Major och Muro på em och det var i de trakterna vi körde hem. Vi åkte från Randa vid 14 tiden. Lider med de inblandade när sådant här händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar