onsdag 20 juni 2012

Löparhelg 16-17 juni

Den här helgen skulle ägnas åt lite träning var tanken. Vädret var kanske inte riktigt det bästa men det fungerade att ta sig ut på några löprundor för att komma igång igen med löpningen och bygga upp konditionen igen.
Det gällde bara att ha både livrem och hängslen nu. Linnex, benskydd och kompressionsstrumpor. Allt för att slippa få ont i benhinnorna.
Lördagens runda blev på morgonen runt Bromsten, förbi kanten på Bromma flygplats, Sundbyberg och hem.
En sträcka på 6,7 km och en tid jag är nöjd med då det var första gången sen i april.
Klarade benen finfint!


 

  Kan känna mig lite stressad av mina ställda personliga mål men når jag inte dit så gör jag inte. Det är bara att se hur långt jag kan komma i år.

Söndagens löpträning blev på sen eftermiddag och det blev en längre runda viaRissne  SEB banken över till Ursvik, Hallonbergen, Ör ytterkant, Lötsjön och hem. En runda på 8,7 km.
Efter 3 km fick jag ge upp för då värkte det i benen så enormt så det gick inte att ta riktiga löpsteg framåt.
Fick gå några minter och sen kunde jag fortsätta springa resten då värken försvann helt.
Nöjd ändå med dagens löpning då benen dessutom var stela sen gårdagens löpning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar