söndag 9 oktober 2011

Grimsta löpning

Idag blev det ett nytt upptäcksmål på motionsslingor. Måste försöka hitta nya ställen att springa på för annars är det väldigt lätt gjort att man snöar in och tycker det blir trist. Sån är jag i alla fall. Mycket roligare att kunna variera sig på träningen.

Nu har jag löparslingor i Ursvik som är närmast att ta på kvällarna efter jobbet. Det finna varierande längder där också varav en del upplysta. 2,5 km, 5 km lätt och 5 km normal. 10 km och 15 km extrem.
Wikipedia:
Ursvik är också känt för sina fina skogar, som kan utnyttjas för rekreation både sommar och vinter. I Ursvik går varje vår den extrema löpartävlingen Ursvik ultra av stapeln. Det 75 km långa loppet är också SM i trail running. Stadsdelen hade tidigare ett fotbollslag för barn men det har nu tagits bort på grund av att de inte hade tillräckligt med spelare och att de inte heller hade någon hemmaplan.



Lite av Ursviks spindelnät när det gäller motionsspår!

Sen har jag fördelen att kunna ta mig ut till Lidingö till Grönsta Gärde där det finns motionsspår eftersom hela Lidingöloppet är koncentrerat dit.
Där finns det också olika längder utefter vad man orkar med.



Kartbild över Grönsta Gärde

Igår var vi dessutom ut till Hellasgården som ni såg bilder och karta från på gårdagens blogg.

Idag blev det en löprunda vid Grimsta vid Hässelby.
Oerhört vackert naturområde där det också finns olika längder på spåret. Jag hittade inte där så jag fick leta mig in på en bana och den var 4.8 km lång och längre vågade jag inte springa första gången på länge med Five Finger skorna.
Sträckan blev då 5,3 km eftersom jag påbörjade redan en bit från själva banan. Svårt att hitta markeringar när man inte visste var spåren gick men frågade mig fram.
Hit kommer jag att åka fler gånger!



Grimsta motionsområde



Slingan jag sprang runt!

Googlade lite och hittade ytterligare fler spännande platser att försöka utforska.
Tex:
Har nu bastat och maten är på G. det blir lite lax o färsk pasta. Mums!

Bra ord på vägen för att få energi:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar