lördag 22 januari 2011

En tuff vecka mentalt men ändå ljuvligt underbar

Ja det är inte vinet i sig självt som ska vara den centrala delen i detta inlägg utan det är mina underbara kollegor som står för centrala punkten och som gjort denna vecka till en helt ljuvlig vecka. Utan dom hade det varit mer än lovligt tufft.
Tisdagen började med att åka från stockholm mot Västerås redan vid 6 tiden på morgonen för att hämta upp Lena vid stationen och sen vidare till Surahammar för utbildning.
Väl framme i Örebro senare på kvällen så hade jag en kvart på mig att fixa till så jag kunde vara anständig nog att ta mig ut på restaurang Wongs.
Tack fina underbara ni för god mat och härligt sällskap. Mariana, Lennart och Linda. Det blev en underbar kväll, god mat och sen sängen för att sova på hotellet.

Onsdagen blev jobb hela dagen för att på kvällen ila till optikern och sen till hotellet för att återigen möta upp kollegor och denna gång var det mat på hotellet. Lika fint sällskap även denna kväll. Den här gången bestod sällskapet av Mariana, Mia och Lennart.
Det är ju sånt här som gör att det blir jobbigt och tufft att avsluta ett jobb men ändå, det visar också vilka underbara vänner jag fått genom mitt arbete. Ni är alla så underbara..... Ord finns inte.

Torsdagen fortsatte i samma tecken. Jobb på dagen och sen på em fikat blev jag tvingad till bv för att fika och avtackad av hela kontoret. Fina ord som sas och en jättefin blombukett, som ni ser på bilderna, och ett presentkort på Team Sportia så nu blir det nya joggingskor. TACK alla fina människor! Jag kommer att sakna er massor men ni finns i mitt inre och jag kommer att minnas allt fint jag fått av er med erfarenhet och kunskap under dessa 4 år.
Kvällen avslutades hos Annika med gott fika efter att vi möblerat om i hennes lägenhet. Tack goa vän.
Träffade sen Annichen på en parkeringsplats när hon väntade ut sitt folk för arbetspasset. Tack gumman det blev en trevlig kväll på en parkeringsplats med Salmiakchoklad och CocaCola.

Fredagen, äntligen åka hem igen. Avsked till var och en och 4 år lämnades bakom mig med saknad och ändå samtidigt bestämma mig för att nu börjar nästa fas i livet. 1 vecka kvar på Lidingö för att avsluta allt.
Överraskade hjärtat med att komma hem en dag tidigare än tänkt så blommor stod på bordet och tända ljus. Kul att överraska så här!

Lördag fm tog vi T-banan upp på stan för att kolla lite på Team Sportia och bara gå omkring lite. Vandrade förbi Adolf Fredriks Kyrka av en händelse och fann denna tragiska gravsten


Fortasatte sen T-banan mot Solna centrum där jag aldrig tidigare hoppat av och blev glatt överraskad av underbara målningar! Har sagt det tidigare och säger det igen att jag är imponerad av vilket arbete de har lagt ner på de flesta tunnelbanestationer jag passerat.
Kanske ska ta och föreviga alla stationer när jag ändå inte har något för mig på dagarna ? Det var väl en idé ? :0)





På Timberlandbutiken i Solna Centrum fann jag dessa sköna kängor för halva priset. Gav 500 kr och det var de verkligen värda. Nu slipper jag bli blöt om fötterna och jag behöver heller inte bli kall när jag är ute. Underbart!!!
Kvällen blev Sushi och film. Men nu mina underbara vänner så blir det faktiskt sängen för nu trillar ögonen ur kroppen på mig annars.
Nattid och kramis. GRATTIS min underbara broder som idag fyllde 45 år. Stor han blivit lillbrorsan!

2 kommentarer:

  1. Riktigt snygga kängor du hittade!

    SvaraRadera
  2. Jag är "sketanöjd". Ska ut och inviga dom nu men jag har tappat målet... Kanske får bli vattentornet i Sumpan bara :0)

    SvaraRadera