tisdag 1 juni 2010

Fagersta 31 maj

Även om man är i staden bredvid så ska man ta sig ut i skogen eller följa skyltar med minnesmärken och liknande. Jag hittade ut till Ängelsberg som jag inte hade en aning om egentligen vad det var. Ändå har jag varit i Fagersta MÅNGA gånger förr.

Här fanns det en gammal smedja och massor av annat intressant.

Man riktigt längtar efter smultron när man ser alla fina små vita blommor. Lukten kan man känna igen ordentligt. MUMS så somrigt och gott.



Många vackra blommor fanns det. Gräset var grönt och det var underbart vackert. Ska man jobba jämt o missa denna underbara natur vi har ? Passa på att titta bakom knuten o se vad ni hittar. Sveriges natur är vacker.


Härliga forsar och dammar men sånt hör gamla bruk till. Ta en tur hit och passa på att fika på caféet som inte var öppet när jag var där.

Det är grönt och blomstrande o vattnet forsade under fötterna på mig



En gammal tulpan leker tittut.


Här finns det säkert massor av minnen o gamla historier som berättats inom dessa väggar.



Tog en tur ner mot en skulpturpark på andra sidan vägen.

Här är vi fria här sitter vi inte fast inne i en bur.


Känsla!

Ulliga gulliga fjun

Hej damen!

Herr Bäver



Sälmamma på land

Tittut

Ljugarbänken

Fagersta hockey?

Bara njut av dessa bilder.....................



Kanske en spiral?






Underbar fantasi för att komma på att man kan göra en bänk här. Sitta här o fika är inte alls helt fel.

Så vackert för själen och ögat


Senare blev det en promenad runt kyrkan och till hotellet



Hebygdsgården som jag heller aldrig tidigare besökt. Känns pinsamt!



Ett litet krypin för alla håriga gäster

Hit ska jag åka o fika ganska så snart... Kanske en cykel tur hit? Why not......



Man kan även sitta här och ta en paus.....




Nu mina läsande vänner så blir det sängen och nattis för en hemvändande resenär.
Sov gott och njut av allt vackert vi omger oss med.
Kram på er alla!

3 kommentarer:

  1. Tackar för fina bilder!

    Engelberg är verkligen vackert och har på ett mkt positivt sett förvaltat sitt konstnärsarv ifrån förra sekelskiftet.

    Vi hoppas nu på kompletterande bilder ifrån Fotogenbergs oljeö som man absolut inte får missa om man är i Engelsberg med en kamera. Om du hinner så uppskattas även matbilder ifrån "nyaserveringen". Vi beställde underbar hämtemat därifrån när vi skrev vägnötter till Fredrikshofs 60 mila ifrån Täby som passerar Engelsberg.

    VH Henrik och Åsa

    SvaraRadera
  2. interesting as well as wonderful shots :)

    SvaraRadera
  3. Åsa o Henrik:
    Jag hann inte med så mycket mer den här gången men Fagersta ligger inte längre bort än typ 1½ timme med bil och det är faktiskt cykelavstånd från mig =)
    Jag bor ju i Örebro o har som jag skriver i bloggen varit i Fagersta MASSOR av ggr men man drar sig aldrig ut på skogsvägarna när man bara ska någonstans.
    Har planerat in en tur förbi där vid tillfälle och Oljeön var jag tvärintresserad av men tiden räckte inte till.
    Tack för tips!


    Deepak:
    Thank you. I love this, I can´t go anywhere without my camera. =)

    SvaraRadera