söndag 13 juni 2010

Hemresan sedd från cykel 10 - 11 juni

Påbörjat cyklingen från Strömsund ner mot Östersund. En kort paus för att fotografera precis vid skylten Krokoms kommun


Nu har jag kommit över till Rödön. Här har jag varit på bröllop för många många år sen.
(Inte mitt eget)

Vandrarhemmet Frösövallen. Har nu gjort 13.6 mil och det var skönt att få krypa ner i sängen.

Själva huvudbyggnaden med café osv

Utsikt över Åreskutan

Nu på väg från Frösön ner mot Svenstavik eller hur långt jag hinner innan tjejerna plockar upp mig. Frösö kyrka i alla sin glans.


På väg över bron från Frösön till Orrviken

Östersund i bakgrunden

Nu ska jag snart över en bro till

Kort paus för att inta lite dryck.

Nu lite matpaus i Myrviken. Sista stoppet innan Svenstavik. 3 mil kvar.

Hovermo bjöd på lite kultur och minnesplatser









Ett riktigt museum med gamla traktorer


Framme i Svenstavik, 8 mil från start. Här stannade jag och väntade in tjejerna som kom 20 minuter senare. Skönt att sätta sig i bilen och få åka hem. Nu väntar jobbet igen!

1 kommentar: