onsdag 30 juni 2010

Lite cykelbilder från de senaste turerna

I måndags tog jag en underbar 9 mila runda på kvällen. Solen sken och vindarna fanns från rätt håll. Turen gick via Glanshammar - Fellingsbro - Arboga där det blev en kortare fika paus med medhavda bullar och dryck.
Kunde inte motstå frestelsen att fika nere vid ån. Det är så vackert där.

Det gula huset är inte riktigt rakt. Tagit stryk av naturen verkar det som =)


Tobbe, en vacker stenbro till! I Arboga finns denna.......

Bara njuter av bilderna. Det var varmt och skönt. Så underbart härligt.

Det blev en snabb cykeltur på 91 km tid 3.14 medel tempo 28.14.
Nöjd och lagom trött när jag kom hem. Turen gick genom Götlunda - Glanshammar och hem.
Förlåt Ewa! Jag lovade ju att inte cykla förbi hos dig när du var borta! Vatten hade annars varit välkommet :D
Vi tar det en annan gång =)

Tur att älgen stod på andra sidan staketet för annars hade ni fått läsa om krock mellan cyklist och älg! Undrar vem som blev räddast! Älgen hoppade högt och jag drog på reflexvästen!

Tisdag kväll blev det bara en kortare tur på 44 km. Här en bild från Mosås kyrka. Värmen blev för mycket och bra för kroppen att vila lite. Blir fler dagar.......

2 kommentarer:

  1. Vackert! Härligt spegelblankt vatten!

    SvaraRadera
  2. Fin-fint! Det var mig ett krokigt hus!

    Syrran har bott i Mosås, så den kyrkan har jag sett.

    SvaraRadera