måndag 31 maj 2010

Vänern Runt 2010

Helgen 29 - 30 maj var bokad för funktionärsjobb på Vänern Runt. Vilket underbart väder det blev! Sol sol sol... Johan o jag drog direkt till Åmål efter avslutad arbetsdag på fredagen för att möta upp alla inblandade som redan hade gjort en arbetsdag.
Här är ett härligt arbetslag på station 1 lördag morgon. Håverud ca 4 mil utanför Åmål.

Här fanns det härliga vyer strax bakom knuten. Tur Sven visade vad som fanns annars hade jag gått miste om denna underbara plats som hade Akvedukter och slussar. Dalslands kanal fanns rakt under oss när vi stod på bron.


Underbart att sitta o käka vid soluppgång / nedgång.




Känd Örebro profil från Vingåker!

Här är det målgång för grupp 27 dag 2 Mariestad.

Trötta nöjda cyklister.

Tror att letandet av väskor redan har påbörjats. Det stod väskor överallt.

En promenad senare på kvällen upp på stan för lite inköp av glass och godis och sen vidare ner till hamnen.

Vackert från restaurangen nere i hamnen.


Ja alla träd har ett eget liv. Cruising och bilutställning i Mariestad var det samtidigt.

Målgång dag nummer 3 av dessa 2 bland annat. Lindesberg och Göteborgs folk.

Grupp 27 i mål vid mässan i Örebro dag 3.
13 mil körda denna dag.

Det var en underbar helg med vackert väder och jag fick några timmar då o då med min underbara vän. Tack för att jag fick vara med och uppleva detta evenemang. Nästa år kanske man skulle ta o trampa själv ?

1 kommentar:

  1. mmm, cykla nästa år! Det är en riktigt trevlig tillställning. En av årets höjdpunkter cykelmässigt.

    Ari

    SvaraRadera