tisdag 4 maj 2010

Lördag Sushi kväll Söndag MTB cykel till Sigtuna. 11 mil tor.

Efter 30 milaren för Ari´s del så skulle vi upp på stan till Nybrogatan och käka Sushi buffé. Mums mums vad gott. Duschade och sen T-banan in till Kungsträdgården.
Anita och jag hade ju tillbringat 4 timmar ute på Kista galleria så jag var jättesugen på mat!

Oj så vackert längst nere i T-banan vid perrongen. Man kan nästan tro att man hamnat på ett museum eller liknande.

Statyer

Vackra små uthuggna parker

En grillafton kanske?

Takmålning


Här ser det ut som en utgrävning

Vi åt så mycket gott med Kinamat till förrätt / varmrätt och sen två tallrikar med sushi. Hit går vi nog fler ggr skulle jag tro. Rice Asian Resturant & bar.

Söndagen kom med lite mer sol men fortfarande kallt. 2 maj 2010.

Vi tog MTB tur över Järvafältet och vek sen av mot Sigtuna. Otroligt vackra vägar och fint och skönt i skog o mark. Passerade Steninge Slott som låg så vackert efter vägen.

Fortsatte sen fram till Sigtuna där vi hittade ett mysigt fik. Tant brun som var trevligt med massor av godsaker.


Hemtrevligt o massor av folk.

Ser ut som Nora, Trosa, Wadköping i bebyggelsen

Tänka sig att det skulle stå en cyklist mitt i vägen för mig när jag skulle ta ett riktigt bra foto här. Hmmmmmm dessa fruktansvärda hatade cyklister. Ute på vägarna överallt.

Tant Brun tittar fram bakom hörnet

Steninge slott igen på hemvägen men nu kunde vi stanna lite och fotografera. Nu var ju hungern stillad.



Själva slottsbyggnaden

Men inte nu igen! Fast det var nog bra att den här cyklisten förföljde mig för jag hade kanske åkt vilse annars. Tack för en underbar MTB cykeltur! 11 mil innan vi kom hem. Härligt.


Efter den här turen så var det bara duschen som gällde och att packa lite allt och fara upp till Bollnäs igen för att finnas till hands på måndagen. Tjingeling och var rädda om er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar