onsdag 2 september 2015

12 - 13 juni Vätternrundan 300 km

Snart dags att bege sig av och hämta upp Ingela som ska åka med mig ner till Motala.
Först lite frukost. Ser ut att bli fint och behagligt väder trots allt. 



Bilen börjar bli packad nu och ganska full och det bara med 2 personer! 


Vi slängde av lite matvaror hemma hos mig först in i kylen. 


Dags för att ta den första släta bullen på den här resan. 


Jaha ja så här ser det ut runt oss.  Tält, bilar och stolar överallt. Ola och Andreas var redan på plats och snart skulle även Pia och Uffe dyka upp bara de hade avslutat studentfirandet. Allt på en och samma gång.


Ja ja vi ska cykla också inte bara äta. 



Färdiga för start men om vi var det mentalt vet jag inte. Kläder på och med i väskan Än så länge skapligt skönt men det visade sig bli riktigt riktigt illa under natten med kyla. 



Pia och jag körde helt i egen takt men till slut så samlades vi alla och tog gemensam klunga in till mål med onda knän och kroppar och trötta. Lite mat i Hjo gjorde kanske susen för en del.



Trötta ben vid kontrollen innan Hammarsundsbron. 


Onda knän men stretchar. 



Stolta och nöjda efter gemensamt avslut. 17 timmar och 15 minuter senare. 



Det var det 3e Vätternloppet för min del. 


Väl tillbaka vid tältet så bokstavligen ramlade några in på madrasser och somnade omgående.  Vissa snarkade ordentligt dessutom så Ola och jag fick ta oss lite maat innan vi kröp in i varsin bil och försökte slumra och vila lite.





Det blev lite tomt och sorgset att inte dela den här resan då det blev min första resa "ensam" men jag fixade det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar