söndag 12 maj 2013

Mallorca 17 april


 Idag den 17 april blev det Pias och min dag att ge oss av ut själva. Lite utmaningar med att klättra i berg och upp på Formentor och även ut till Cap de Formentor.
Pia var stark och klättrade uppför utan problem och var så glad och nöjd efteråt och bara njöt av utsikten. Så vackert så vackert. Den här poseringen måste man bara ha när man väl är uppe.

Man får passa på att be någon annan fotografera så man får lite kompisbilder när man är ute. Först fotograferar man andra sen får de bjuda tillbaka.
Så fina vänner på ett underbart ställe med njutningsbar utsikt.


Vi fortsatte ut till Cap de Formentor efter att ha kört ganska mycket utför först och sen börjat klättra uppför igen men nu på riktigt riktigt dåliga vägar. Det skakade ordentligt i hela kroppen men det är det värt när man kan få se så mycket under vägen. Egentligen ska man kunna se havet här men det var rätt så mycket dimma åt det här hållet. Vi klarade oss genom tunneln även om den som vanligt ger mig hjärtklappning. Det blir totalt becksvart och man ser ingenting. Dessutom är det ganska djupa diken på båda sidorna och sen en ren bergvägg. Jag hade i alla fall förberett med lysen på hjälmen så vi skulle kunna synas när vi cyklade igenom. Riktigt olustigt då vi dessutom fick oturen att möta ett brett fordon mitt inne i tunneln vilket gör att man blir desorienterad och ändå försöker hålla sig lagom långt bort från vita linjen utan att köra i diket.


Lite bergsgetter klättrade bredvid oss på flera ställen. Mysiga djur bara de inte är på vägen.

Nu har vi kommit fram till fyren och det är mäktigt. Dags för fika, det är vi värda. Dimma åt ena hållet...

.... och havet åt andra hållet.
Det blev en gofika och någon timme i solen och bara ren njutning av läget. Livskvalitet och mysfaktor.

Nu har vi precis kommit ut ur tunneln åt andra hållet på väg tillbaka. Vi överlevde även den här gången.

Här längst ner i havet såg vi dykare som for runt.

Vi åkte in till badstranden på tillbakavägen där det blev lite dricka fika glass stopp igen och vi mötte upp Ari som hade varit ute på sin tur och kom och mötte upp oss.Varmt skönt härligt!


På tillbakavägen nedför själva Formentor så small Aris däck strax innan vi var nere. Lite läskigt men tur det inte var mitt i en sväng. Allt gick bra.
Kvällen var bokad för att gå ut och äta alla och vi gjorde våra tappra försök med att hitta något bra ställe då många restauranger ej hade öppnat ännu. Den här kvällen för 3 år sedan så hade jag cyklat min första 20 milare någonsin på ett Randeunner lopp i Örebro och väl i mål så friade jag och fick ett ja.

... Burgare för Ari och Uffe.....

.... Pizza för min del. (Den blev gratis då den var alldeles bränd på undersidan)






Dagens underbara runda blev 63 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar