onsdag 22 maj 2013

18 april Orientbacken bestigs

Torsdag redan. Det går fort när man har kul och ledigt från jobbet.
Pia och Uffe hade bestämt att de skulle till Inca under dagen för att besöka den stora marknaden.
Vi tog sällskap dit till Inca och skiljdes åt där. Vi åkte först till cykelbutiken Canadal för att se om de hade fått hem ett växelöra som vi hade beställt. Det fanns på plats så vi körde sen vidare genom marknadsplatsen i Inca som delvis hade stängt av vägarna. Mycket folk överallt.

Vi kom en bit utanför själva centrum och sen small, verkligen small Ari´s framhjul. Samma som dagen innan när vi var på väg ner från Formentor, Folk vände sig om och många trodde det var ett pistolskott.
Av med däcket och jag stannade kvar o vaktade cykel medan Ari tog min hoj in till cykelbutiken igen!
Under tiden så hann faktiskt en motorcykelburen polis komma till platsen och spanade vad som kunde ha hänt.
Gissa om jag höll mig undan!
(Bilderna med hönor och tuppar är från Pia och Uffes färd in till Palma.)

Vi for nu vidare ut mot Orientbacken men hann inte så vidare värst långt innan det var dags för en punktering igen!!!!
På med inköpt fälgband och sen försöka få på däcket. Allt med dåligt resultat och vi tog beslutet att vända tillbaka in till cykelbutiken igen.
Fick nu hjälp att få på fälgband och pumpa upp däcket ordentligt.
Nu började magen knorra. Över 1 timme hade vi farit fram och tillbaka och inte kommit någonstans.
Vi hittade en McDonalds och käkade.

Äntligen skulle vi kunna fortsätta vår tur mot det slutgiltiga målet. Solen började ligga på och det var varmt.

Nu har vi faktiskt kommit upp till Orient toppen efter en hel del klättring. Vissa delar av klättringen är tuffa nog men upp kom vi.

Siktet var inställt på Bunyola så det var bara att klättra vidare uppför till nästa topp. Coll d´Honor. Den här toppen ser mest ut som en rastplats med skräp.

Öite dåliga vägar nedför men nu är vi nere i Bonyola och det är vackert med citronträd bredvid vägen.

Precis nedanför foten ligger torget med ett café.

Citronöl, faktiskt fräscht och gott. Jag höll mig till en Cola och en bulle innan det var dags att cykla tillbaka till hotellet.

Pizza, köttbullar, potatis bla på menyn.

En kvällspromenad på stranden fick det bli senare innan läggdags.

Vi fick trots alla missöden ihop till en runda på 11,8 mil.