fredag 11 maj 2012

Lite mer barnbarn och Nora Valborgshelgen

Stannade till i Nora på vägen hem från Göteborg men först blev det ett stopp vid Bräcke åkeri ute på Grimboåsen Hisingen för att hälsa på fd kollegan och vännen Lars Carlström.
Väl framme i Nora fick jag förmånen att hämta hem de 2 små grynen Ella och Timothy från dagis.
Jag hade packat en liten kasse med fika för en kort utflykt uppe vid Norvalla. Varsin termos med saft och lite bullar och kex.
När vi sen kommit hem så passade de elaka kråkorna på att sno ALLT fikabröd vid ett obevakat tillfälle trots att katten Rambo låg och lurade.

Det blev lite gott grillat sen när mor och far i huset hade kommit hem. Mums så gott det var.

Här är det färdigätna och nattklädda barn framför en bra film. Tror det var Trazan och Banarne som rullade mest just nu.

Risotto och lite grillat. Tack för god mat som vanligt.

Hos Bräcke Åkeri fick jag en låda med is med så vi kunde göra lite rök och bål till barnen. Det var spännande!!!

Tisdag 1 maj och solen sken gott. Lite lek i sandlådan när mamma och jag tog en promenad på ca 7 km vid Pershyttan.


Vi blev bjudna på lite fika hos gammelmormor (min mamma) i Frövi när jag ändå skulle passera förbi där på väg mot Stockholm igen.
Ja ja, det här är INTE gammelmormor.



Här har vi samlat 4 generationer på bild. 1 maj 2012.

Tack alla inblandade för en underbar ledighet och födelsedag och att jag fick vara tillsammans med er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar