tisdag 7 februari 2012

Kvällen 28 januari Prag

Efter tips från vår guide på ölprovningen så bokade vi bord på La Boca, väldigt centralt belägen restaurang. Trevlig ställe och bra personal. Tur vi bokade för det bara ramlade in folk hela tiden.
Fördelen var även här att man kunde boka rökfritt eller ej.
BRA initiativ!Länk
Mysiga platser och vi fick ett kanonbord eftersom vi var tidiga att boka. Lite för oss själva men ändå så man satt bredvid folk hela tiden.


Vi skojade till det lite och fotograferade en hel del när vi ändå satt bredvid en spegel.
Här är mitt middagssällskap x 2.
Den ena visste jag om att han skulle med men att jag skulle dubbelvinst???
Härligt med bra bonus!

B 52
(Kahlúa, Baileys, white Rum 70%) 99,-
(Glöm inte att priserna ska delas på ca 3 så får ni svenska kronan)



Till vänster min starter:
Patatas allioli
Very light potato salad with allioli salsa 48,-
Rekommenderar jag starkt! MYCKET gott!

Till höger Ari´s starter:
Gambas de Puerto
marinated tiger prawns in Balsamico and fresh herbs 89,-

Lite mer busbilder!




Gott rött vin vi drack även när vi var på Mallis förra året.
Faustino I Gran Reserva
Bodegas Faustino Martínez, Rioja
1.280 Kč 0,75 l


OJ!

Min huvudrätt:
(1/4) Roast Duck on apples
Served with sautéed potatoe gnocchi and red cabbage stewed in wine. (Daily roasted fresh and therefore only available while the stock lasts). 269
Jag måste rkänna att jag tycker om anka. Mycket gott. Däremot är jag väl inte dödligt förtjust i alla rödkål som serveras till allt.

Ari´s huvudrätt:
180g Grilled Fresh Tuna fish steak with spinach sauce
Marinated in Lime, served with spinach sauce and lihgt basil mousse. 298,-


Tiramisu de la casa
Traditional dessert according to our own recipe. 89,-

Fresh London Cheesecake
Original cottage cheese vanilla cake with strawberry and raspberry sauce and sour cream. 79,-
Tyvärr lite torr.

Vi fick en rundvandring på puben av en jättetrevlig servitris.


Kunde inte motstå:
PIŇA COLADA
(Bacardi light, coconut syrup, pineapple juice, cream) 145,-

Lite te efter maten serverades i en jättegullig liten kanna som var lock till koppen.
Riktigt nice!

Toaletterna var pyntade med fina sköna afficher.



Efter en så här trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap så blev det kudden och börja packa och planera sista dagen i Prag för denna gång.
Beslutet blev: TV masten i morgon!
God natt gott folk! Längtar hem till frisk luft att andas in när man sover och en mjukare säng men annars skulle jag lätt kunna stanna här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar