fredag 10 februari 2012

6 km skidåkning Ursvik

Måste bara visa våra fina STORA vinglas som vi köpte med hem från Prag. De fyller 1L styck! Så här kan man verkligen snacka om att BARA ta 1 glas vin!
Visst är dom snygga? Synd att färgen på glasen försvinner när man häller i vinet.

Här har jag nu min nya vallabox från Tony Pölder. All min valla försvann i bilen de stal och eldade upp förut.
Skönt med en ny väska att förvara allt i!

Rengjorda skidor för att börja användas. Känns som om man är på väg nu i alla fall.

Här är det i alla fall vitt vid Ursvik men tyvärr väldigt lite snö i spåren, eller de sk spår som fanns. I uppförsbackarna var det så lite snö så det fanns knappt fäste för stavarna. Is under gjorde ju inte saken bättre. Blev lite pinsamt när jag blev omsprungen av en löpare uppför......

Här har jag då tagit mig runt 6 km och det känns riktigt skönt. Jag orkade och mådde bra i alla fall trots en överstressad kropp.

Mina härliga sköna skidor att åka med. Nu ska de få leda mig runt Engelbrektshalvan och Halvvasan sen får de ny ägarinna då Annichen ska få ta över detta paket. Jag tänker köpa nytt till nästa säsong. O hon kan ju behöva ha skidor om hon ska fixa tjejklassiker och kunna åka skidor med Ella så hon kan hänga på oss när det är dags om sisådär 12 år på tjejvasan.
Go for it girls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar