torsdag 16 februari 2012

Engelbrektshalvan 31 km 12 februari

SNÄLLA
Om någon som läser detta fick med sig FEL stavar hem från Norberg så hör gärna av er. För jag kanske har dina stavar då. Jag vände ryggen åt mina skidor och stavar för att gratulera Patrik som kom i mål och sen var mina stavar borta. Kvar fanns ett par andra SWIX stavar som är en decimeter för långa för mig.
Jag blev riktigt riktigt ledsen och besviken över att bli av med mina SWIX stavar som passade mig!

Den 12 februari var det bara att kliva upp i ottan och göra sig redo för en färd till Norberg. Att man gör detta frivilligt är bra konstigt men nu var det bara att ge sig av.
Varför kan man undra?
Jo jag skulle möta upp fina vännerna Pia, Patrik och Uffe där för att alla vi utom Uffe skulle delta i Engelbrektshalvan. Patrik är för ung för att åka Halvvasan så för att klara av så var detta lopp nödvändigt för hans del och självklart ställde vi upp för att följa honom runt.
Själv hade jag varit sjuk hela veckan innan och varit hos naprapat 2 ggr under veckan. Hann köra 6 km på torsdagen för att känna av skidorna först i alla fall.
Här är vi framme vid den ihopskottade startsträckan och ser ändå skapligt fräscha ut.

Foto: Ulf Claesson
Nu är vi redo för att ge oss av mot bättre vetande och okända spår. Långt bak hamnade vi och det tog skapligt lång tid innan vi ens kom ut på spår så man kunde åka lite. Men vilken underbar dag vi fick. Solen sken och det var bara några få minusgrader. Vallan var perfekt med fäste med några lager blått och grönt blandat.


Foto: Ulf Claesson
Här kommer en trött skribent i mål. Fanns bara målskynket framför ögonen att ta sikte på. Lovar att jag på slutet hade kunnat krypa in i mål om så hade behövts. De sista 2 km var som 5 km långa.
En underbar känsla att få genomföra detta och komma i mål. Tiden 3 timmar och 17 minuter får duga med bara 6 km i benen innan.

En trött sliten men lycklig Patrik har kommit i mål också.

Foto: Ulf Claesson
Här är även Pia i mål så vi är nu samlade igen. Vi är ju bara SÅÅÅÅÅÅÅ bra och duktiga allihop.
Nu är vi klara egentligen med 3 av 4 delar på halvklassikern. Bara cykel kvar i juni sen men det är nästa delmål.
Pia, jag, Uffe och Ola kommer att köra halvvasan också den 28 februari. Pia och jag tar det som ett fint långt träningspass utan krav.

Foto: Ulf Claesson
Ett leende trots kramp i benen och illamående av all sportdryck lyckas Pia åstadkomma. DET visar vilken stark och härlig tjej detta är. Trots att vi kom från varsitt håll i landet och möttes i Norberg så fick vi bilarna väldigt nära varandra. Min bil står mitt emot med alla dörrar öppna.
Tack fina Pia, Patrik och Uffe för en helt underbar dag som gav mig styrkan tillbaka och energi. Nu är jag riktigt peppad för nästa lopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar