söndag 12 juli 2015

6 april en tur till Kindla höjden.... trodde vi...

Klädd för en utedag med  Annichen med familj och Moa. Vi planerade en tur till Kindlahöjden för att grilla korv.

Ett trainerpass hann jag med först. 


OPS vad hände här? Snö helt plötsligt? Inte var det lite heller. Hur tror ni att det slutade? Jo att bilen satt fast i snömodden. 


Hittade en ruin mitt i skogen OCH faktiskt en gammal spade utan handtag....... 



Timothy hittade ett Festisträd mitt i skogen men lägligt nog nära vägen 



När vi hade skickat hem barn, hundar och en förare med min bil som stod lite längre bort så började vi bygga en väg av granruskor. Om vi hade fått möjlighet till det här några timmar tidigare så hade vi kanske lyckats komma upp för den lilla backen men nu kom vi i alla fall 100 meter framåt i snön som nu hade blivit sockerlen och moddig och hal. 


Ja det slutade efter en hel dl försök med att snälla Håkan kom med STORA traktorn och bogserade oss uppför alla backar. Det är snällt att ha såna vänner. 

Nu är vi glada och tacksamma att vi kunnat få komma hem från snön. Det blev en annorlunda upptäcktsfärd och utflykt för barnen hur som helst. 

Dags att plocka bort alla pinnar som Skatfamiljen har rivit ner från sitt bo i trädet. Det blev en hel del. 

Cykeln utställd och klar till Linn. 

Packa packa packa... Övervikt men vad ska jag ta bort? Ska vara på Mallis i 18 nätter....... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar