måndag 13 juli 2015

16 april dag 3 på Mallorca cykel. Petra - Sineu - Muro - Can Picafort 62 km

Idag blev det en solotur för min del. Petra mot Sineu och via Muro och alla fina vägar tillbaka till Can Picafort och sen väntade utgång på kvällen med mat och hela hela gänget. 

En fika och självklart apelsinklyftor är ett måste i Petra.
På väg tillbaka från Sineu fick jag sällskap av en trevlig tysk kille som också cyklade solo. Han ville jag skulle följa med honom dagen efter på den långa fina bergsturen via Valdemosa och Puig Major. Jag avböjde erbjudandet i o med att jag inte hunnit cykla mer än 20 mil utomhus ännu. Hade varit intressant annars.

Ja det här är 3e dagen och 3e hotellrummet. Kvällen innan vid 11 tiden knackade det på dörren och en vaktmästare kommer in och ska kolla på duschen som jag har klagat på. Vattnet rinner knappt och själva dusch munstycket sitter ca 2 meter upp så att kunna duscha och framför allt tvätta håret kommer att bli en omöjlighet. Med ett pytte pytte litet handfat dessutom så kommer jag inte att kunna tvätta kläder på mina 18 dagar här.
När vi sen blir 2 om några dagar så blir det ännu besvärligare. 

Så nu behöver vi inte slåss om utrymmet med 3 sängar och ett riktigt riktigt stort badrum med badkar dessutom. 



Såååååå skönt att få tvätta alla kläder och trevligt att kunna hänga dom ute för att torka. 

Hann ta en kort tur på stranden innan det var dags att dra in mot Alcudia där vi skulle mötas i gamla stan. Se dock på de mörka molnen bakom mig. De ser oroväckande ut tyvärr. 




Jag lovar att jag kommer att njuta varje sekund av de här dagarna med värme sol och underbara vänner runt omkring mig. Älskar er alla som finns bakom och stöttar mig i alla mina tokiga beslut.
Pözz och kram på er.... 


Jag cyklade upp till gamla Alcudia och var lite tidigare än de övriga. Det tog bara 3 minuter innan åskvädret brakade loss. Vi tog beslut om att mötas vid Burger King inne i Alcudia istället. 



Här har vi nu hela gänget.
Vänster: Jessica, Nova, Pia
Höger: Märta, Jonas och Uffe.
Jag är så glad att ha er alla här..... 







Godnatt godnatt i morgon blir det andra nya äventyr.
Cykeltur tillbaka till Can Picafort och Hotell Galaxia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar