måndag 13 juli 2015

15 april dag 2 Mallorca cykel. Coll de Batalla 88 km

Dags att byta rum. 2a rummet 2a dagen. Mycket trevligare och ljusare och fräschare framförallt tillgång till internet och en utsikt överhuvudtaget och inte bara 4 väggar. 

Tror aldrig jag sett så liten och trång toa kombinerat med dusch och enbart med en lätt skjutdörr.....
Möjligtvis när jag hamnade på ett hotell för många år sedan i Ramsele. 

Havsutsikt till och med.

Dags att ge sig av mot rondellen i Can Picafort och möta upp Pia, Uffe, Jessica och Michael "Nova" för vidare utflykter där vi kommer att dela oss på olika vägar. 

Jag har varit i Alcudia i många år och passerat Sa Pobla men jag har aldrig tidigare varit inne på torget och framförallt inte fikat här. Mysigt fikaställe. 



Vi delar upp oss lite och Uffe viker av på sin egen väg härifrån. Vi andra fortsätter mot Inca.

En sista bild innan vi delar på oss ytterligare en gång. Pia och Jessica viker av mot Campanet och Nova och jag ska uppför Coll de Batalla och sen ska vi alla mötas upp i Port de Pollenca.

Duktig kämpe att ta sig uppför Coll de Batalla. BRA jobbat Nova! 


Vi har gjort oss förtjänta av lite fika innan vi ska rulla nedför och möta upp de övriga. 


Vi stannar till efter vägen bara för att ta lite bilder. 

Alla kommer i princip fram samtidigt till mötesplatsen. Alla nöjda med sina turer. 



Cykelturer tar ut sin rätt så lite kaloripåfyllnad behövdes. Gott med lite mat. 

Verkar som att alla är koncentrerade på sin mat med tillbehör. 


Ja jag lovar... Jag sitter inte och dricker ur det STORA STORA glaset som det ser ut. 




Schysst cykelförvaring på hotellet i alla fall i en stor källare. 

Dags för årets första drink. Inte alls så dumt. 


Trött och solbränd efter en dag i solen på cykel. 

Bra med nära till toaletten. Typ endast 2 dm. 



 Tack alla inblandade för en kanonfin underbar dag. Ni är såååååå bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar