lördag 13 december 2014

26-27 november Halmstad

Efter en helvetesdag så var det skönt att få komma ner till Halmstad och ramla i säng. Det började med ett bra möte i Köping och sen rasade allt. Stressade in till Bromma flygplats och hade 45 min på mig att köpa en flygbiljett och checka in. LUGNT och fint.
Parkerar bilen bara för att sen komma in i vänthallen och förstå att alla plan var inställda pga dimma.
Jaha, ta bilen igen och åka till Rissne och parkera den där och sen T-banan till centralen och hitta en plats där jag kunde sätta mig ner och ha en utbildning bara för att upptäcka att de inte kunde använda mitt kort då chippet pajat. Puhhh ja ja det löste sig och ljuvliga kunder som stod ut med att försöka lära sig vårt system med högljudd julmusik i bakgrunden.
Efter en hel dag och stress ila iväg till SJ och köpa en biljett till Halmstad och sen få veta att priserna helt plötsligt gått upp 100%  får mig att nästan skaka av frustration men killen i disken var snäll så jag kunde inte skälla på honom. Han hittade en plats framlänges åt mig i alla fall.
Toabesök ska man INTE försöka sig på utan pengar löst. Det var kaos och jag nästan grät av stress innan SJ killen tipsade mig om att gå in på Harrys och låna deras toalett.
Väl på tåget så är det bara att slappna av och en tjej mitt emot mig hör min berättelse i telefon och ger mig alla sina lösa pengar och jag kan swisha över till henne så jag kan ha lite cash i handen.
Tänk att det finns så trevliga människor!


Trött men ändå nöjd och framme i Halmstad!
Åker till Rom om en dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar