lördag 15 mars 2014

Dag 3 Sicilien Catania 8 mars del 1 ETNA

 Idag ska vi iväg på den mest upplevelserika färden, nämligen upp till vulkanen ETNA. Man kan inte vara på Sicilien utan att ha besökt vulkanen.
Torghandel på väg till bussen.

 Ett stopp efter vägen.



 Dina och jag
Lotta och Therese 
Conny 



Stopp nummer 2 vid ett 2 våningshus som begravts under Lavamassorna.


 Hanna


 Nu är vi uppe vid foten av ETNA på 1900 meters höjd.



 Sebastian



 Rasmus

 Magnus ringer hem

 Vandringsvägen upp till en av kratrarna. Där ska jag lite senare vandra.

 Puhhhhhh här är vi äntligen uppe efter många stopp för att kunna andas. Ont i bröstkorgen och vid varje andetag men upp skulle jag. Max 10 steg åt gången när jag kom lite längre upp. Fick till slut hjälp av Magnus så vi kunde komma upp tillsammans.

 Vi är ca 300 meter upp på kratern.
 En nöjd Magnus
 Jag är lika nöjd
 Underbar utsikt
 Finns inte ens ord för hur vackert det var här uppe trots blåst.



   
 Några åkte stjärtlapp nedför på slutet.



 Lotta, Hanna, Slava och Helene
 Dina
Sebastian 


 Dina, Fredrik och jag vid foten av en av ETNAS kratrar


Dina, Magnus, Lotta njuter i solen


Sebastian njuter
 Dina


 Det fanns några cyklister här uppe.






 Nu är vi på väg nedför till en vingård.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar