onsdag 17 juli 2013

Lördag 13 juli Cykel Sthlm - Örebro

Ari körde 100 milaren i Örebro torsdag - lördag och eftersom det skulle vara fint väder lördag så tänkte jag att jag cyklar mot Örebro och åker med i bilen tillbaka så slipper han köra hem själv.
Blev tyvärr lite sen i starten på morgonen men behövde sova ut lite. Kom iväg ganska precis vid 9 tiden.
Trampade på och allt kändes riktigt riktigt fint. Frammme i Bålsta 4 mil senare för ett första stopp ganska precis 1½ timme senare. Bulle och påfyllning av energidryck. Planerat nästa stopp fick bli Västerås.


Framme i Västerås 11 mil senare och nu är det nog årets varmaste dag dessutom. 2 cheese burgare, en paj, en mellan cola, en espresso och en energidryck. 
4 timmar 15 min hade det tagit hit.
Dags att trampa vidare nu mot Kolbäck. Det började bli riktigt potthett och det var bara att dricka så mycket man kunde o självklart ska det bli sidvindar blandat med motvindar också. Why not?
Väl framme i Kolbäck så hittade jag en pizzeria där det fick bli ett stopp och mer att dricka. Det blev ytterligare cola och en del vatten. Vatten både att dricka och att hälla över mig för att kyla av lite.

Trampa vidare mot Köping. Ca milen innan Köping får jag en bakhjulspunktering. Skiiiit....... Ingen lust med det nu men det är bara att bita ihop o byta slang.
Mot Arboga. Tänk vad många trista vägar det finns. Kilometer efter kilometer bredvid en järnväg vilket innebär att det är ganska rakt och dessutom öppet.
Nu börjar det vara riktigt trist det här med att cykla. Vet att Ari och gänget lämnar Fellingsbro ungefär samtidigt som jag är i Arboga.

4 mil kvar nu! Trampa trampa trampa mot Glanshammar och sen är man ju faktiskt nästan framme.
Fick ta det lite lugnt genom stan där det är kullersten då jag hade dåligt lufttryck bak.
Ankommer till Örebro ca 30 minuter efter det första 100 mila gänget som kommit i mål.
Gott med lite fika och en skön dusch.

Dags att sätta sig i bilen och åka tillbaka till Stockholm igen då!
Stopp i Västerås på Burger King. 

18 grader stämmer inte. Det var närmare 30 hela dagen.



2 kommentarer: