tisdag 16 juli 2013

Årets Kaktur till Karmansbo 6 juli 27 mil cykel

Här kommer lite bilder från årets Kaktur med cykel till Karmansbo Herrgård lördagen den 6e juli.
Vissa bilder är lånade från www.happymtb.se
Ni får gärna säga till om jag inte får använda dom.


Hade äran att bli inbjuden till denna tur av Mårten och Bejti och när det gäller kaktur är jag inte sen att hänga på även om jag får cykla 27 mil tur o retur.
Vi startade i Bålsta vid station strax efter 07.00. Mårten och Bejti skulle vidare så de hade skapligt med packning med sig.







Försöker hitta Endomondo appen och ställa in den men inte lätt när allt blir mörkt med solglasögon på.

På väg ut från Bålsta i 2 fina led.

Här kommer vi alla i samlad trupp till mötesplats där vi får fler i gruppen. Korsningen vägen mot Örsundsbro.






 
Vi klarade oss genom ett grusparti utan punkteringar. Bra jobbat.





Power Meet i Västerås sprider ut sig lite utanför stan också. Vid stoppet i Skultuna vid Mässingsfabriken var det uppställning och bedömning av vissa bilar. Passade perfekt att få en del av vackra bilar också när vi skulle fika.






















Här har vi nu haft 2 st punkteringar inom 5 minuter utefter väg 233. (Vi fick även en på tillbakavägen på 233:an)

Nu är vi äntligen framme vid kakbordet och jag lovar att det var bara att äta ihjäl sig tills man storknade.
Fanns massor att hugga in på. Åk hit om ni vill äta så mycket ni kan för 140 kr per person! Mumma!












Trötta, slitna och hemma igen i Bålsta efter 27 mil cykel.




Jag skickar ett stort tack till alla inblandade att jag fick möjligheten att närvara på den här Kakturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar