onsdag 13 mars 2013

Tjejvasan 23 februari

Klockan är bara strax före 8 och jag ska snart få skjuts av Jocke ner till starten vid Oxberg. Hur gick det här egentligen till? Jag kom upp till stugan i Älvdalen fredag kväll den 22 februari och har hunnit vara inne på Vasaloppsmässan och hämta ut nummerlapp och byta namn på startnumret.
Jag skulle egentligen bara upp och titta på andra som skulle köra tjejvasan och öppet spår och njuta innan jag själv skulle köra Vasaloppet. Här står jag nu i alla fall färdigklädd för att ge mig iväg ut till starten för tjejvasan tack vare att Petra J-B hade valt att avstå från sin startplats.
När jag kom upp till stugan så var det dubbelbokat då det var 6 personer redan där från Filipstad. Hmmmm och vi som blev 4 st till. Men stugan har 12 bäddar så det fanns plats för alla bara vi flyttade om lite.

Här har vi kommit till Höksberg Jocke och jag då han hunnit skjutsa mig till starten, hämtat nummerlappar till Karin och Lotta. Skjutsat dom till starten och hejat på dom vid start. Hämtat mig i Mora efter min målgång.
Jag startade 9.45 och tjejerna startade 12.15.
Svårvallat med minus och plusgrader. Bakhalt de sista 15 km. De sista 5 km fanns det inget fäste kvar alls.
Personbästa i tid trots det. 2 timmar och 34 minuter. Nöjd och trött i armarna efter all stakning.
Tack snälla Jocke för den här logistiken! 

När vi står och väntar in Karin och Lotta så hör jag någon som ropar mitt namn. Trött tjej men en KÄMPE. Louise Olofsson står helt plötsligt framför mig! Helt imponerande av även henne att ta sig igenom detta utan fäste och spår. Så duktig och grym! 
2 andra trötta tjejer passerar strax efteråt som också imponerade stort utan att ha tränat något.

Jocke hann skjutsa upp mig till stugan så jag fick duscha. Tack ännu en gång. Här är en bild från bron när jag är på väg in till målet för att se tjejerna komma in under målskynket.

 2 nöjda tjejer som har imponerat stort. Systrarna Karin och Lotta. Ni är grymma tjejer! Duktiga kämpande brudar!

Dags för dessa 3 att fara tillbaka mot Stockholm. Tack för ett härligt dygn och för logistik. Det får bli fler tillfällen till detta. Tack min snälla bror Peo o Maria för att jag fick låna stugan!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar