lördag 16 mars 2013

3 mars Vasaloppet 2013

Frukostdags. Lika bra att göra som Gunde Svan och äta gröt!
Packat och kläderna på plats. Fick skjuts av mannen till Sälen där han släppte av mig bland ca 15 000 galna skidåkare och många många tusen åskådare.  Med andra ord där fick lilla jag gå själv och hämta mina nyvallade skidor, försöka gå på toa (fast det hann jag inte då kön var för lång, och sen hitta rätt ingång till fållan.
Det tog 1 timme att ta sig 2 km. Härliga skidor men man kan ju bli galen på folk som ska ploga nedför minsta backe.
Allt gick bra fram till Risberg då jag kände att mina luftrör inte ville jobba med mig!
Beslutet blev att hoppa på bussen som gick mot Mora och hoppa av i Oxberg där jag kunde bli hämtad.
Nederlag och besvikelse men jag känner att det blev rätt val i alla fall.
Är otroligt imponerad av alla som fixar detta då det inte är en lek.

GRATTIS INGELA ROSENGREN som klarade av detta. Du är GRYM!





Tack alla fina för hälsningarna som jag tyvärr inte såg efter den delen jag åkte. Ni är så fina alla. Kramar till er!

35 km blev det i alla fall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar