lördag 31 mars 2012

Slagstarundan på cykel 25 mars

Söndag morgon och nog trodde jag det skulle bli en finfin dag då jag var laddad för en längre fin cykelrunda på racern. Men ack vad man kan bedra sig. Hann inte långt innan vantarna åkte på. Är glad att jag tog på mig så pass med kläder som jag gjorde.
Vi hade planerat för att ta Slagsta rundan via Ekerö och sen till stan och vidare över Djurgården och hem men det blev bara Slagsta och fika på stan.
Här en bild när vi passerar slalombacken på Ekerö innan färjeläget.

Framme vid färjan som kostar 10 kr per person med cykel eller om man går.



Vi stannade till vid ett fik på Hornsgatan Mellqvist kaffebar. Rekommenderas varmt MEN det är fullt med folk där jämt. Jättegott fikabröd och härliga mackor. Inte alls så farligt dyrt ställe heller. 149 kr för allt detta. Dubbelespresso, stor macka, cola, bulle och en bit.
Efter den här turen åkte vi hem och tog en bastutid istället för att värma upp kroppen. Det behövdes ordentligt.

57 km blev den här turen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar