söndag 10 april 2011

Lite pinsamt men det får jag bjuda på.....

Hoppas att inte Morgan o Annika läser detta och sen skrattar åt mig o skäller på mig!
Jomen så här är det. Jag har väl bott i Örebro Län, Hällefors, Nora o Örebro i nästan 50 år. I fredags stannade jag vid Skärmarboda
mellan Örebro o Nora, varför vet jag inte riktigt men jag tog en promenad från rastplatsen i alla fall.
Det fanns ju massor att se även på den här sidan. Äventyrsstigarna på andra sidan R50 har jag gått x antal gånger men aldrig på den här sidan.
Jag rekommenderar starkt att ni tar på er ordentliga skor o tar matsäck med er och besöker de här underbara vandrings platser som finns i Skärmarbodabergen. Det är otroligt mysigt o uppskattat av barn och vuxna.

Döm om min förvåning när jag hittar både det ena och det andra bakom bord o bänkar o bakom toaletterna.

Visst är mossan vacker när den växer helt fritt över sten o berg.

Lite stressad o så blev jag när det låg såna här högar bajs från älg överallt där jag tog mig fram. Jag vet allt att det finns massor av djur här. Var bara inte på humör för att möta ngn just nu.


Det här är scoutgrottan.

Tänk vad naturen själv kan åstadkomma efter många år. Trevligt och mysigt att vandra här i alla fall. Tack Järle Byalag för att ni gjort allt detta möjligt för andra att se.


Vikingahuset som står precis bakom informationstavlan.



Här vet jag att det en gång i tiden var ett stort växthus. Tragiskt när det blir så här.

Hittade många fina lättåtkomliga grillplatser.

Mera bajs o den här gången längst uppe på berget o det var inte bara en hög utan många o jag tror att stora pappa älg hade varit framme på ett ställe för det var en stor hög.

Även här mitt uppe på berget var det en grillplats.


Visst ser stenen ut som ett Muminansikte?

Här är Tirsta Borg, som jag kallade för berget tidigare.




Efter den här oväntade promenaden åkte jag o hälsade på Ullis o Micke och därefter Pia och Uffe för att sen slagga på soffan hos dotter med familj i Nora.
Tack alla för att ni finns!

Lycko orden för idag

Slut ögonen så kommer du att se klart.
Sluta lyssna så kommer du att få höra sanningen.
"Taodikt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar