söndag 18 juli 2010

Ormar, poker och cykel!



En dag på jobbet kan innebära en hel del olika saker. Tex att helt plötsligt ha en orm i närheten...
Elisabeth hade 2 av sina majsormar med sig.

Visst är jag otroligt tuff och modig? Det var riktigt mysigt när den här 1 åringen krälade runt min handled.

Fredagen fortsatte sen i grillens tecken. Rebecha och jag var medbjudna av Madde till hennes vänner utanför Glanshammar. Grillen är på G.

Lilla roboten vandrade tyst och försiktigt fram o åter mellan sina egna vägar och klippte tyst tyst till dess att han kom lite för nära då husse sa till honom att gå hem o lägga sig och tänk, det gjorde han. Lite AI varning ?

Så här mysigt hade vi det senare när maten var klar. Massor av kött o olika sallader och tillbehör. Mums mums vad vi åt.

Vi hann inte med att testa den här stora poolen men det kanske blir en annan gång vem vet. Poker ska vi nog spela fler ggr med Anders, Kicki o Madde.

Mmmmmmmm så här kunde det se ut på Rebechas plats efter några rundor. Jag ägde nog de flesta en stund men si de försvann sen till närmast anhörig för kvällen. Undrar om det berodde på att hon var chaufför? Anders blev vinnare till slut i alla fall efter att 3 av oss hade gjort bankrutt!
Sms från Marie o Ari att de hade kommit helskinnade fram till Sala i alla fall på kvällen. Lite slitna men vid gott mod! 100 mil BÖR sätta sina spår i benen. Nu ca 2 tredjedelar avklarade!

Lördag drog Johan o jag oss ut på en cykeltur. Vi satsade på cykelbanan ut till Garphyttan till att börja med. Tog sen vägen ut mot Lanna och plötsligt var jag vid ett hus jag mindes från när jag var typ 10 år. Det var en äldre herre ute och jag stannade och frågade om de kände till om det fanns någon som hette Larsson som hade bott i huset och hans varade lite tveksamt att: Ja, jag heter Larsson.........
Hmmmm Han ropade ut frun och jag presenterade mig för även henne och det här är släktingar till mig. Min mors moster Ella och hennes man Henry. Ella berättade då att bara för 2 veckor sen så hade hon suttit o tittat på kort på mig när jag var liten. Världen är väl för underbar i alla fall och väldigt LITEN!
Tyvärr började det sen småregna så vi bestämde oss för att korta av turen så vi passerade Täby och vek av hemåt. Det blev en underbar tur i hällande varmt regn. 61 km blev det till slut.

Väl hemma så fanns farmors bus redan hemma med Rebecha som skulle passa den lilla vilden då pappa skulle på 20 års fest hos tjejen.
När klockan var runt halv 8 åkte jag bort till mässan och hämtade hem blöta trötta cyklister så de skulle få mat. Risotto och kassler och dryck och grönsaker fanns klart! Mums blev det!

En glad utvilad Wille som sitter o kollar lite barnprogram innan de ska vidare till kusin Ella o Timothy.
Ari och jag gick upp på stan och träffade Marie för att höra hennes underbara upplevelse av 100 milaren.
Senare kom även Mariana o Roger på lite mat som potatis och lax och tillbehör.
Det blev fullt program även den här helgen och en trevlig sådan också. tack alla ni som förgyllt vår underbara helg!
Tack till Rebecha också som ställer upp så fint för sina syskon o är barnvakt. (Tänk vad du har att ta igen när det är din tur!)

3 kommentarer:

  1. Kul att stöta på gamla släktingar så där! :)

    SvaraRadera
  2. Ja särksilt när det handlar om typ 40 år senare.....
    Världen är verkligen LITEN! O tänk att de var sig lika så jag kunde verkligen se att det var Ella... =)

    SvaraRadera
  3. again i enjoyed them especially the first one :)

    SvaraRadera