söndag 11 juli 2010

En varm helg i juli

Fredag kväll blev en Nora kväll. Vi började med Utmaningen som gick av stapeln vid halv 7. Började med 400 m simning sen 8 km cykel och avslutades med 2 km löpning.
Ja ja, jag var INTE med som deltagare men som funktionär såklart.
Hade parhästen Pia med så vi behövde inte diskutera så mycket och även Micke fanns på plats. Saknades bara Tord!
Efter avslutat lopp så var det bjudning hemma hos Pia. Kyckling paj och kladdkaka á la dumlekaka. MUMS!
En kväll som egentligen inte skulle bli så sen men vad spelar klockan för roll när man har trevligt. Johan kom dit också och blev vår chaufför hem till storstan så Ari och jag fick bli skjutsade.
Tack Pia och Uffe för att vi fick komma och avnjuta trevligt sällskap och god mat! UNDERBART trevligt att kunna ses igen! Härligt att se de stora killarna också!
Tack Johan för det du ställde upp med och att du skjutsade oss. Jag får återgälda det vid behov!

Lördag blev en riktig slappardag i värmen... Ari och jag tog oss en promenad till Johan för att hämta hem bilen och fick en välbehövlig fikastund och även slappa i soffan för att kolla dagens etapp av Tour de France. Great Johan!
Väl hemma med bilen sen så blev det ännu en promenad upp på stan o denna gång för att få lite mat i magen.
Sushi en kväll som denna satt inte helt fel. MUMS så gott! Gick sen förbi VideoBiljarden och hyrde en film.

Söndagen gick åt till att försöka överleva värmen. Ska INTE klaga det är skönt men man orkar inte göra så mycket.
Tog en snabb cykeltur mellan 9 o 10 men redan då var det varmt ute. Blev en runda på 31 km på 1 timme o 3 min. Hem o duscha gång nummer 1.
Har inga bilder från cykelturen att bjuda på så det blir lite andra saker.

Här är i alla fall Willeman ute och leker med kusin Wiktor.

Lite mer lek och bus

Myser lite i pappas knä hemma hos kusin vitamin Wiktor. Lite trött är jag allt.

En fm i veckan som gått. Jag var hemma och sjuk och Rebecha och jag hörde enmassa sirener som plötsligt slutade. Hmmmm vad var detta? Kollade utryckning.se och läste att det var brandrök i en trappuppgång på Storgatan.
Hmmmmmm Men VI bor ju i närheten!!!!
Kollade ut på balkongen och fick se detta. Som tur var så brann det inte. Men vi vaknade till liv. Det händer saker även på vår lilla gata ..............

Tack alla för en helt underbar helg. Speciell puss till min älskade!

2 kommentarer: