söndag 21 februari 2010

En skön vinterdag -15, blåst och solsken

Det som göms i snö kommer upp i tö... Sägs det i alla fall... Kanske jag kan använda cykeln till våren ......

Skapligt mycket snö i korsningen och på kanterna. Nu kan man inte bara smita över där man vill utan där det går...

Lillån som ligger stilla och bidar sin tid till dess att det förmodligen kommer att vara översvämning om några månader.

Hmmmmm Ännu en cykel som får vänta på att användas.

Nere vid USÖ så har Kung Bore visat sin makt

Normal läge är detta cykelställ... Men inte just nu

Lite kontraster, svart o vitt

Bron till Stora Holmen

Wadköping med sina röda stugor



Stilstudie i fotografering

Det här var motivet som fotograferades

Bron vid slussen, den får nog vänta ett tag innan den öppnas för båttrafiken

Några fåglar som försöker hålla sig vid liv






Ari lite frusen. Ville fika sen så det blev bakad potatis för honom och havrekaka för min del





Härliga kontraster mellan färgerna

Skapligt med snö på taken. Känns som om man är med i en Pippi film.





En kall frusen kille som har gått i dvala inför sommaren.


Vi stretar framåt min get o jag

Amors pilar skjuts ut över alla som är mottagliga




Vassa långa istappar som hänger i huset mitt emot. Hoppas dom håller sig innanför balkongen och inte rasar ner på vägen.

1 kommentar: