måndag 8 februari 2010

31 januari till 8 feb 2010

Kanske ska försöka komma ikapp med mitt bloggande som jag inte hunnit med på ett tag.
Rebecha o Louise kom till Eskilstuna lördag och söndag 30 - 31 januari. De skulle skjuta dubbeltest och lite uttagningar i Munktellarenan.

Lite vackert o mysigt uppe vid caféet där vi tog en liten avkopplande fika stund.

Passande traktor inne i hallen. För er som inte vet vad Munktellarenan är så kan ni läsa vidare här. Rebecha stannade sen kvar hemma eftersom hon skulle skjuta en tävling helgen därefter också.
Själv så for jag iväg torsdag och fredag till Göteborg på fackmöte på kontoret. På hemvägen så stannade jag till i
TROLLHÄTTAN

Nere vid slussen så kan man alltid fånga underbara bilder och framför allt en sån här härlig underbar vårdag. Solen skiner och snön och vattnet bara gnistrar och glittrar ikapp.

Lite sent för julstjärnorna men det bjuder vi på. Lite mysigt i alla fall.




Visst är det vackert och rofyllt.....

En svan simmar i ensamt majestät


Lite konst under snön kanske?

Om man är här på somamren så kan jag rekommendera att man går över bron här och sen vandrar upp på någon av promenad vägarna runt berget. Härlig utsikt och underbara färger.


Här Siwan är dina istappar! Underbart kul att få överraska dig lite och att få träffa dig i verkligheten. Tack för det och nästa gång stannar jag o fikar.
=)

Lördag 6 feb dags för Eskilstuna igen.


Fina istappar utanför Munktellarenan


Söndag Stockholm


Dagen började med att vi for ut till Barkarby där Rebecha behövde jaga ett par stövlar / kängor. Sen drog vi upp på stan där det skulle provas balklänning. Gick faktiskt fortare än jag hade trott.

Efter att ha provat 4 st hittades den rätta. Okey, det fanns många fina och läckra innan men de hade typ 1500 kr högre pris. Var det värt detta för ett tillfälle? Nej det tyckte ingen av oss. Nu blev det ett inköp för 1400 kr: Klänning, handskar, tiara och sjal.

Eftersom det fanns tid kvar så hann vi åka på lite upptäcksfärd. Ut till Hammarbystrand och slalombacken som i princip finns mitt inne i stan! Lite häftigt då många tror att Stockholm bara en betongstad.


På andra sidan här så är det motorväg!
Rebecha skulle sen på tåget från centralen kl 16 för vidare färd upp till Strömsund. Själv skulle jag sen med flyget från Arlanda kl 19.00 upp till Lycksele för vidare färd till Storuman 12 mil nordväst.

STORUMAN söndag kväll 7 februari 2010

Hotell Toppen i Storuman. Trevligt hotell med ett mysigt rum.

På väg ut till matsalen för att äta frukost hittade jag detta vackra konstverk.

Efter trevlig bra utbildning på Hyrmaskiner i Storuman så försökte jag ta mig upp till utsikten men det var lite för halt så blev aldrig ngn riktig toppfärd. Stannade i alla fall och fotograferade lite.


Riktigt vackert och härlig snö fanns det i alla fall.



Det blev till slut dags att dra sig ner mot Vilhelmina

Var tvungen att vända bilen och fotgrafera detta vackra ensliga hus som bara fanns där mellan träden.

Vojmåns Husvagn o camping lockade till nästa stopp!


En vackert målad sopcontainer....

Här ska man fiska harr skulle jag tro


VILHELMINA måndag kväll 8 feb

Hotell Wilhelmina bjöd på det mesta. Gratis middag, SPA, gym och bubbelpool inkl bastu. Det blev helt okey.

Commune Bonum = Gemensamt gott, gemensam tillhörighet
Cura, ut valeas! = Ta hand om dig
Vinum et musica laetificant cor = Vin och musik glädjer hjärtat

Lite sköna ord från ett häfte som fanns på hotellet

Ljust och fint rum på Hotell Wilhelmina


Färg glad prydnad på väggen ner till min källarvåning. God mousakka och lite sällskap på middagen. Sen blev det sängen och några timmars sömn.
Fortsätter rapporteringen när jag har mer att visa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar