torsdag 1 augusti 2013

40 km cykeltur på ny Cykelcross på Järva.

Ut till Kungens kurva, Heron City direkt på morgonen. Jag ska ha cykeln. Kunde ju knappt sova inatt.

Frukost under tiden de fixar till cykeln.

Den snabba vita springaren BH med nya skor Diadora.

Det här är min Islandshäst Merida som ska ta mig till o från jobbet och ut i på grusvägar i vått och torrt och mina sköna Shimanoskor.

Parhästarna bredvid varandra. Nu ska det bytas sadlar bara på dessa. BH ska få en ny fin vit sadel och Merida ska få ta över den sadeln som BH har idag.
Då har jag 2 cyklar och Ari har nu 1 MTB, 1 cykelcross och 2 racer. Med andra ord så har vi alltså 6 st cyklar uppe i lägenheten. Ni förstår med andra ord att någon klädkammare har vi inte då det är cykelrummet.

På med kläderna och ut i skogen. Här ska testas cykel på Järva.
Lite dimmig bild men kameralinsen blev lite överhettad och fuktig av värmen. En underbar kväll med sol och värme.






Kan man annat än njuta av en sån här cykeltur?





Det här blev turen fram till fotograferingen där jag råkade stänga av mätaren istället för att pausa den.


Väl hemma avslutade jag med en Kwaköl.



Sista delen av denna 40 km tur.




En helt underbar kvällsrunda på favoritvägarna på Järvaområdet. Det är det här som kallas för njutning och kvalitet. Livets goda helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar