onsdag 14 november 2012

Några dagar i Nora Ella 5 år



2 nov 2007 blev jag mormor för första gången till Ella och nu har hon blivit 5 år! Vart dessa år har tagit vägen det vet jag inte.
Grattis Ella till 5 ljuva härliga år!

  En riktigtglad och förväntansfull 5 åring!

Här är 5 åriga Ellas riktiga ponnykalas i Ramsberg.

Jag åkte upp på fredagen vid lunchtid efter att ha haft 2 timmars utbildning vid Maria Torget. Var till förrådet och fick fram vinterdäcken med hjälp av Johan och sen var jag till Frasses däck och fick dom skiftade till fälg och påsatta.
Åkte sen upp till Nora och blev serverad goda hamburgare med tillbehör.
Lördagen var det cykelmöte för Vänern Runt på Prinsessbageriet på Storgatan i Örebro.
Hämtade 2 tårtor på Hälls konditori för morgondagens släktkalas.

Lillkillen ville följa med ut på en biltur på kvällen och ibland vill man hemskt gärna åka i mormors bil och det är klart att man får göra det.

Undrar vem som är slöast här! Jag skulle i alla fall ut på en längre promenad på kvällen med den 4benta och jag fick verkligen locka med henne ut.
Det blev en seg promenad men oj vad skönt det var efteråt.

9.98 km blev turen runt Åsbosjön. Tack Lizzie för sällskapet.
På söndagen blev det dags för lite tårtkalas för hela släkten. En specialbeställd Sjöjungfru prinsessa på toppen av en god pärontårta.

En vanlig pärontårta fast egentligen skulle den ena vara en hallontårta. En var laktosfri men allt var fel i leveransen så vi tror att det var motivtårtan som blev laktosfri men helt säkra är vi inte.

Här skärs det upp ordentligt och man tar för sig! Riktigt mumsigt och gott. Thompa ser till så att allt går rätt till.

Det fanns även goda sötade scones att äta med en röra av Philadelphiaost och bär, i det här fallet hallon och blåbär.
Efter allt mumsande så var det dags att fara mot Stockholm för en ny arbetsvecka.
Med på färden var Ann-Helen som skulle till sitt nya hem även hon i Stockholm.
Tack för en finfin helg där jag fick ladda med ny energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar