söndag 1 januari 2012

Årsavslutning och nytt år 2012

Hur avslutar man ett år och hur börjar man ett år på bästa sätt? Tror man följer sitt hjärta och känner sig för vad som känns bra att minnas och vad man vill släppa för att gå vidare och behålla den energi man ska ha under året.
Vi börjar med att sammanfatta och ser vad jag kan minnas av är 2011.

JANUARI
Vi firade in år 2011 i Nora hos Annichen, Thompa och barnen. God mat, film, spel och fyrverkerier på avstånd.
De små åkte skidor som de fått i julklapp och pulka och var redigt trötta på kvällen. William firade nyåret tillsammans med oss alla då pappa fick åka på fest.
Det var öite promenader på stan och jag hade förmånen att få se Terrakottautställningen, vilket jag gjorde med Johan. Även besök ute på Skeppsholmen.
Jag avslutade mitt jobb på AGA gas efter 4 år. Det har satt sina spår och gjort ont men ibland måste man göra sina val och jag valde att flytta till Sthlm för att bli sambo.
FEBRUARI
Jaha så var det då dags att skriva in sig på arbetsförmedlingen. Hur gjorde man det och vad skulle man ha med sig osv osv. Ja ja det löste sig och allt gick som det skulle. Många jobb söktes men framför allt så blev det många långa promenader och lära sig att hitta i storstan.
Det här blev en tid att hitta sig själv och försöka landa i livet.
Jag for fram och tillbaka med tunnelbanan på intervjuer överallt i stan och det blev många promenader efteråt för att samla tankarna.
Med andra ord hann jag leva lite som ett proffs med att träna hela dagarna. Lite skidor blev det också.
Hann med premiärtur på cykel med dubbdäck också!
MARS
Denna månad var full med träning av olika slag. Promenader, löpning och cykelturer. Även lite massage och naprapatbesök. Intervjuer här och där. Luftgevärs SM i Eskilstuna hann vi också med. Nya cykelskor för racing inköptes också så nu kanske jag slipper få ont i fötterna.
APRIL
Mycket cykel denna månad och födelsedagsfirande med 2 st 50 åringar. Vi påbörjade vår resa till Mallis också denna månad under påskhelgen för att stanna där i 2 veckor.
Jag fick äran att avgöra vilken arbetsplats jag skulle börja på efter Mallisvistelsen. Det blev inget lätt val. Gjorde jag rätt? Det lär visa sig efter ett tag.
MAJ
På Mallis hann vi cykla dryga 100 mil på dessa 2 veckor och uppleva en hel del intressanta platser. Vackert och trevligt och underbart väder.
Vi var även med på cykelguider i Stockholm och hann närvara på Vänern Runt i Örebrocyklisternas regi. Träffade en hel del nya vänner även här. Alltid kul att träffa gamla härliga människor och knyta nya band med andra.
Jag började nytt jobb på Lindberg & Son AB, en skrotfirma belägen på Östermalm. Det blev nya erfarenheter.
JUNI
Den här månaden innebar en hel del trötta dagar efter nya saker på jobbet och många promenader.
Simning stod på schemat och löpning. Mycket cykel naturligtvis och fina turer med vänner. Cykelguide på stan hanns också med.
JULI
Det blev en hel del fokusering på halvsimmet denna månad och målet avklarades också. Känns skönt att det värsta är över! Tack för coachningen Pia.
Ella fick ny cykel och var väldigt stolt över att få en stor cykel.
Besök på Skansen och ut till Vaxholm för att njuta av goda mackor bla. Löpturer på Grönsta gärde gjorde gott för kroppen.
AUGUSTI
Augusti månad innebär en hel del sommaraktiviteter om vädret tillåter. Vi hann med en hel del. Kollade Bellmansstafetten vid sidan om då jag själv hade hälseneinflammation. Fjärilshuset fick besök och även Naturhistoriska museet.
Semestern är slut och arbetet kommer att ta den tid man har i anspråk.
SEPTEMBER
Mycket cykel denna månad också eftersom vädret visade sig från sin bästa sida. Såg Tjejmilen vid sidan av och sålde min egen startplats eftersom foten inte var bra ännu. Måste avklara Halvan på Lidingöloppet vilket jag också gjorde i sällskap med Pia och gänget. Härligt nu är 2 av 4 delar avklarade.
Vi har även passat på att besöka lite nya restauranger. Trevligt och mysigt! Lite egen tid för oss själva.
OKTOBER
Underbara fina sköna långa höstpromenader har det blivit denna månad med finfina färger som ramar in naturen. Vackert kan man säga med andra ord!
Nu har jag varit Stockholmsbo i 1 år.
Vad ska man säga om detta år? Det har varit både upp och nedgångar. En enorm berg o dalbana kan jag intyga. Det har hänt mig massor av saker under detta år och det har gett mig enorma insikter och erfarenheter. Både goda och dåliga.
NOVEMBER
Promenader, cykelträning, lite avkoppling och bio har varit inslag under denna månad.
DECEMBER
Första månaden jag i hela mitt liv köper ett månadskort för kommunal kommunikation. Men här gick gränsen för min del att cykelpendla till jobbet.
Promenader, mat och besök hos vänner och familj har präglat denna månad.
Även julfirande naturligtvis och även firande av det nya året!!!

Ja men det gick ju att sammanfatta ett år ganska bra! Ha ett underbart år 2012!

1 kommentar:

  1. Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

    Thanks!

    Mandie Hayes
    mandie.hayes10@gmail.com

    SvaraRadera