fredag 19 augusti 2011

27 aug Hard Rock Café och Fiskpedikyr

När vi skulle till Valhallavägen för att äta sallad passerade vi denna staty av livet! Den ger frihetskänsla och lycka!
När vi väl kom fram till Salladsstället så var det naturligtvis sommarstängt på kvällarna några veckor till!
Jaha, vad skulle vi nu hitta på? Vi tog beslut att gå Odengatan ner och ta en Hamburgare på Hard Rock Café istället och varsin öl. Absolut inte fel beslut.
När vi var mätta i magarna skulle kvällens begivenhet gå av stapeln. Promenad ner till Wallingatan för att testa Fiskpedikyr klockan 20.30.

Fiskpedikyren på Wallingatan rekommenderar jag alla att besöka om man vill prova något nytt trevligt.
Efter avtvätt av fötter och ben fick vi stiga in till ett skönt fotbad och blev serverade drickbart, godis och många olika sorters dofter att smörja in fötterna med efteråt.
Vilken lyx!

Här skulle vi sen få sitta och njuta i 30 minuter.

Här sitter Olivia och bara njuter av att bli uppäten av 600 fiskar med drickbart i händerna.

Här sitter jag själv och njuter. Lite olustigt första 10 sekunderna men sen var det helt okey. Värst var det när de små rackarna skulle försöka hitta in mellan tårna och nafsa lite.

600 st små fiskar var det i akvariet. De kunde bli upp till 13 cm långa och jag är lite tveksam till att jag skulle vilja sätta ner fötterna i ett kar med 600 så stora fiskar runt mig som ska nafsa.
Rekommederar det här till alla som vill testa något nytt i livet!
Det blev en sen men härlig och underbar kväll. Tack Olivia för en energirik torsdags kväll!
(Erkänner att tröttheten gjorde sig lite påmind på fredagen men efter en trevlig kväll så orkar man med mindre sömn).
Läkarbesök på fredagen visade sig att det var inflammation i en slemsäck runt hälsenorna som gjorde att jag fick smärtan när jag belastade foten. Nu blev det antiinflammatorisk medicin som Brufen och sen Losec för att klara magen.
Yes yes, snart får jag löpa igen utan smärtor!

Lycka

Lycka består huvudsakligen i
att vara på väg någonstans -
helhjärtat och målinriktat
och utan ånger och tvekan.
"William Sheldon"


Just nu är min lycka stor av olika orsaker. En fin härlig spontankväll och dessutom så vet jag att jag kommer att bli bra i foten snart igen.
Man behöver inte så mycket varje dag för att få lyckorus, om man är mottaglig för värderingar och tillfällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar