söndag 12 september 2010

Stadscykling i Stockholm

Visst är det väl lite typiskt! Här har jag sett fram emot några underbara dagar med cykling på Järva fältet och på stan.
Vad händer då? Jo naturligtvis ska halsen börja bråka och kännas av. Jag som sällan har problem med hals eller förkylningar. Inte konstigt egentligen då jag har pussats med Ella, Timothy och William som alla varit genomförkylda liksom deras föräldrar.
Men men vi tog lugna kortare turer genom Stockholm så jag kan försöka lära mig att hitta själv med cykel upp på stan.
Gamla Stan för en fika där vi passerade Tomtar och Troll. Lite mysigt men ALLDELES för tidigt.

Goddag herr Tomte!
Vi fikade precis baakom ryggen på tomtefar!

Söndag 12 september så drog vi ut till Lidingö. Kan ju vara bra att hitta även cykelväg ut till jobbet. Här är en bild tagen precis nedanför Sjövillan.

Längre ut på Lidingö vid typ Brevik så hittade en av alla små hamnar som finns. Otroliga hus och villor även runt Gåshaga. Någon som kan tänkas betala för boende där åt mig?


Lidingöloppet har ju sin historia här dessutom. Startplatsen passerades för 3milaren. Om 2 veckor så går starten för årets upplaga.


Inne i stan så håller man ju på med Norra länken och det är ett otroligt bygge. Här ska tids nog bilarna passera. Känns lite underligt att se det nu. Bara en massa berg.Ska man verkligen våga åka bil här sen?
Turen igår slutade på runt 27 km och dagens tur blev 50 km.
Bättre än inget men resten av dagen kommer att ägnas åt mat och film. Sen är det bara att hoppas på att man får sova och bli frisk igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar