söndag 10 januari 2010

Släktmiddag 9 januari

Lördagen den 9 januari blev det den årliga släktmiddagen hemma. Hur skulle vi få plats? Ja men det är bara att trycka ihop möblerna lite o sen dela på det utrymme som blir kvar. Finns det hjärterum så finns det.......


Här är Niklas (bror till Joachim), Linda och lilla Viktor

Pappa Thompa o Ella

Rebecha o kusin Leo (son till Peo o Maria min bror)

Här har vi en bild på Joachim och extra systern Irene

William (Joachims son) och kusin Timothy i mamma Annichens famn o får mat

Maria o Peo (min bror)

Min mor o Maria

Farmors gullplutt William

Viktor o Niklas blev tvinagde till en posering

Leo poserar med en liten glugg

Ella ser fundersam ut

Irene är nöjd o glad

Oj hela barnkullen: Ella, Timothy, Leo, William o Viktor

Ella, Leo o William vilar lite

Rebecha njuter sista timmarna med Timothy bredvid Ella o bakom sitter kusin Sebastian

William mumsar lite salta pinnar

Linda o Viktor myser en stund medan pappa startar bilen

Leo o Ella myser


Det visade sig att Ella är lite kittlig och det passade Ari på att utnyttja

Maria håller Timothy en stund

Irenes underbart fina tatuering till minne av lillasyster Andrea.

Efter den här middagen så blev det återställning av lägenheten i dess normala skick. Rebecha skulle packa för att åka tillbaka upp till norr igen o skolan. Ari och jag skulle vidare upp till Stockholm. Jag ska vidare upp till Haparanda måndag o tisdag. Vi åkte alla från Örebro vida 21.30 tiden. Rebecha tåg med Louise och vi med bil.

Söndagen blev en fika hos Anita och hämtade lite saker. En tur in till Estocolmo där vi åt underbart gott. Jag lammracks o Ari ryggbiff.
Kan säga att vi var otroligt MÄTTA efter den middagen. Ni som har vägarna förbi eller vill äta riktigt gott så rekommenderar vi den restaurangen.
Ny vecka och full arbetsvecka dessutom = nya äventyr och var rädda om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar