söndag 21 oktober 2012

27 km promenad till Gamla Stan och lite fika

20 oktober
Det skulle egentligen vara bokat för en fotspa dag för min del idag men något blev fel med bokningen så planerna fick ändras. Promenad eller rullskidor för min del och cykel för Ari. Efter lite ändringar hos Hasse och Anita så blev det som så att Hasse och Ari tog en 10 mila cykelrunda och Anita och jag tog en promenad in till stan med egentligen inget mål alls men vi hamnade på Under Kastanjen i Gamla Stan. Det här blev helt nya kvarter för min del och bland de mysigaste små fik jag varit på.
NU hittade jag Gamla Stan dessutom och då menar jag inte shoppingkvarteret i Gamla Stan utan det fina underbara kvarteret.
Hit ska jag gå fler gånger för att undersöka vad som finns här.
12 km hade vi gått och lite regn hade vi allt fått på oss också men en underbar höstdag var det.

Lite fika satt inte fel. Varsin cheescake, kaffe och Chaite värmde och gav lite energi.

Bilden är tagen precis utanför cafeet.






Underbara höstfärger gör att man känner av livskvalitet.



Vi tog vägen genom Haga Parken hem som även där bjöd på fina färger.


Det blev en underbar lördag med fina färger och en skön härlig promenad. Även om planer ändras innebär inte det att det måste bli trist eller fel, man får bara vända om sina tankar till något positivt.
Hoppas ni alla fick en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar