onsdag 17 oktober 2012

12-14 oktober Örebro, Nora, Hällefors

Nu är i alla fall hösten här och trots det så finns det ändå lite knoppar på blommorna. Det känns ju lite hoppfullt och särskilt en sån här skapligt fin dag.
Det var dags för optikerbesök så det blev jobb en halvdag för att sen hinna åka till Örebro och besöka Seger och Seger där jag gått för linsbyte sen 1981.
Känns tryggt och bra att gå till samma optiker så man får den behandling man behöver.
Den här helgen skulle även få bli födelsedagsfirande för Annichen som har fyllt år även om det är svårt att erkänna att man själv blivit så gammal med gamla barn.
Det var även inplanerat en klassträff för vår klass som slutade 9an för, ja vad var det någon sa, 35 år sedan!!!
Hur gick det till?
Med andra ord blev det en fullspäckad helg som vanligt och med trevliga inslag.


Finaste Lizzie är nu adopterad till familjen Ramström Welander. Mysiga hunden. Hon vet vad hon vill. Hon gillade mina prylar riktigt bra när vi var in till Örebro några timmar och hon blev lämnad ensam hemma.
Tur att hon inte hade ätit upp cykellysena, vi hittade dom till slut , var lite ängslig för att hon skulle bli en självlysande hund på nätterna.

 Visst är det otroligt vackra färger hösten bjuder på.

 Vem ska gå ut med vem? Timothy ville inte vara kvar hemma på morgonen utan skulle självklart följa med ut på en promenad. Det var friskt och skönt. Timothy hade väntat sen jag var där sist på att han skulle få åka och köpa lördagsgodis med mormor. Vi packade bilen full och åkte in till Örebro allihop. Besök på Deischman, East West Sushi och naturligtvis Godis.




Väl tillbaka i Nora så var det dags att hoppa in i duschen och sen dra sig mot Hällefors för att träffa lite andra åldringar från 1977 års avgångsklass 9C.
Lite nervöst kan jag erkänna att det var då det var 35 år sedan jag såg många av dessa.
Vi var på Alexanders Hus och käkade.
Nu ska vi se vilka som var där om jag kommer ihåg alla:
Tjejer
Inga-Lena, Berit, Yvonne, Inger, Ulla, Gunilla
Killar
Mikael A, Mikael M, Göran, Lasse och Jan
Sen var även Eija och Örjan där.
Det var riktigt trevligt att träffa alla, synd att inte fler kom men det går förhoppningsvis fler tåg.
Mikael M och jag tog en fika innan bilfärd till Jag Nora /  Han Örebro på Statoil och det blev en hel del snack. Var ordentligt nedfrusen och kall när jag tids nog kröp ner i sängen med sockor på, vilket INTE är normalt för min del.



Söndag fm efter en skön promenad med Lizzie så skulle familjen åka in till Örebro och gratulera Malin på födelsedagen och var så här finklädda. Jag styrde kosan mot Stockholm igen. Ny arbetsvecka på intågande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar