lördag 17 december 2011

2 veckor i december

En morgon när jag är på väg till T-banan så blev jag som en kossa på grönbete när det var alldeles vitt på backen. Visserligen försvann det lika fort men lyckan att få inandas den friska luften gjorde att det fanns energi för hela dagen.

En dag på jobbet så började vi fundera på vad tusan som hände. Det var liv och fart utanför fönstret. Denna gång var det INTE ett rån med en massa polishelikoptrar ovanför huset. Det var poliser på plats men det visade sig att det var en demonstration utanför franska ambassaden. En annorlunda demonstration med sång och dans mot allt som händer i Kongo.

Så här kan det se ut på vår arbetsplats en dag i november - december. Alexander med stora vinterjackan på inomhus. Ja det är sant. Ibland har vi riktigt kallt inne i det gamla huset från 1890.

Söndagen den 11 december tog jag en långpromenad till Brunnsvikens Trädgård för en afternonfika. Det blev en tur på dryga 13 km.



Här är turen hur jag gick. Via Ursvik dit och via Lötsjön tillbaka.

Visst ser det gott och mysigt ut?

Måndag 12 december var jag till naprapat och passerade då denna härliga skylt i tunneln mellan Gullmarsplans T-bana till Söderstadion.

17 december såg bilen ut så här när vi skulle till Decathlon och handla. Härligt men blött blött blött. Nu är de flesta julklapparna inköpta i alla fall. Kan ju inte lägga ut bilderna här eftersom det finns dom som läser bloggen!



På morgonen inan vi åkte och handlade tog jag i alla fall en efterlängtad härlig löprunda på ca 4,8 km runt Rissne och över mot Bromsten och stallbacken tillbaka. Så skönt!


Så sant så sant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar