torsdag 1 maj 2014

Några dagar i Nora 25-28 april inkl cykel

Lördag morgon och Ari gav sig av till Täby för att köra en 30 milare. Jaha lika bra att gå upp då och ge sig av mot Nora istället för min del. 

Möttes av 2 stycken tandlösa små gummor. Ella och Moa. 

Timothy ville inte visa mormor sina tänder. 

Riktigt kul och trevligt att få med sig något av barnen ut på en cykeltur också. Eftersom Annichen ska köra tjejvättern så är det lika bra att få några mil i benen. Hon ville gärna veta hur man skulle köra på bästa sätt in mot Örebro och eventuellt vidare mot Kumla så det var bara att hoppa upp på cykeln och köra en runda som slutade på 73 km. BRA jobbat! Första gången på en längre sträcka än 2-3 mil. Vi körde Nora - Mogetorp - Närkes Kil - Örebro/Lundby - Kåvi - Hovsta - Dyltabruk - Nora.

Här står de 2 hjuliga tingestarna som fört oss runt. Min gamla Bianchi.




Lite grillad lax fanns på menyn och massor av annat gott senare på kvällen. 







Söndag och pappa Thompa och Timothy och jag åkte in till Örebro för att titta på en ny bil till mig. Passade samtidigt på att åka till XXL och handla lite. En ny cykelhjälm till mig och cykelskor till Annichen. Ella och mamma var på simskolan. När det var dags för Ellas fotbollsträning med pappa så gick vi andra ner till lågpris och handlade. 

En ganska stor cykelpark finns det här vid huset. Upptäckte att Annichen är ägare till 3 av dessa cyklar. Det innebär att hon faktiskt har en cykel mer än mig och hon säger att JAG är nördig! 



Vi hann med en sväng även idag efter fotbollsträningar mm. Pia hängde med och vi drog runt Lindesberg och Siggebohyttan. Lite ihopträngd bild med 3 nöjda tjejer utanför Siggebohyttan efter att ha rullat nedför backen. 




Lizzie tycker det är varmt. 

Rambo och Lizzie.







Timothy har kul i rutschkanan. 


 Oras funderar lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar