lördag 26 december 2009

Hampus sista timmar blogg Juldagen 2009


Julafton 2009 och Hampus är nyfiken på all mat

Idag kan vi se att han inte var riktigt frisk för han tiggde ingenting.

Juldagen:
Här på väg till Strömsholm och väldigt trött i bilen. Inte ens då ville han tigga av pommes som Rebecha åt.


Strömsholm:
Här har Rebecha o jag varit förr och gick även då in med en hund men hade ingen med oss tillbaka ut igen. Då var det lilla Ozzy och nu älskade Hampus.


En in o en ut sägs det och i det här fallet känns det som om Hampus hade gjort sitt uppdrag i liivet att vakta Ella till dess att lillebror Timothy kom för precis en månad sen. Nu kunde han själv få fortsätta på sin väg till ett annat liv.

Efter att bara ha legat på golvet och inte rört sig trots en påse med köttbullar framför näsan så gick allt fort. Han blev lam i bakdelen och kissade på sig och fick lugnande medicin direkt och DÅ blev det fart på våran Hampus och han blev sig själv. Upp o studsa och leta efter mer godis i mattes väska. Kanske kanske... Gubben måste ha haft ont innan eftersom han inte kunde stå upp.

Ut o nosa i snön en stund och få göra ifrån sig allt. Härliga vän.

Tillbaka inne igen så tog orken slut väldigt fort. Dags att lägga sig ner o få säga farväl o somna in snart. Man har rätt att leva ett smärtfitt liv utan förmodad tumör i hjärnan eller hjärnblödning och värk. Puss gubben!

Men först alla jobbiga avsked med många tårar från alla. 9 år sätter sina spår och särksilt när det var en efterlängtad hund som blev den bästa vännen i livet.

Puss och sov gott älskling!

Cecilia Wennersten sång

DET VACKRASTE JAG VET

Det vackraste jag vet,
är att se dig när du sover.
Här råder stilla frid,
och jag glömmer både rum och tid.

Du ligger här bredvid,
och jag känner hur du andas.
Att älskas utav dig,
är det vackraste för mig.

Så sagolikt det är,
att se morgondimman lätta.
När mörkret sakta flyr,
och att se hur dagen åter gryr.

En kylig morgonbris,
sakta sveper genom rummet.
Jag kryper tätt intill,
lycklig för att du finns till.

Stunder av stillhet,
ett ögonblick av ro ibland.
Stunder av lycka,
att bara ha varann.

Det är en rikedom,
att få älska och att älskas.
Vår kärleks varsamhet,
är det vackraste jag vet.

Det vackraste som finns,
är att vara någon nära.
När månen lyser klart,
över skog och mark så underbart.

Du ligger här bredvid,
och jag känner hur du andas.
Att älskas utav dig,
är det vackraste för mig.

Stunder av stillhet,
ett ögonblick av ro ibland.
Stunder av lycka,
att bara ha varann.

Det är en rikedom,
att få älska och att älskas.
Vår kärleks sårbarhet,
är det vackraste jag vet.

Du ligger här bredvid,
och jag känner hur du andas.
Att älskas utav dig,
är det vackraste för mig.
VI KOMMER ALLTID ATT ÄLSKA DIG OCH MINNAS DIG!

2 kommentarer:

  1. sorgligt..

    jag har gråtit o gråtit, ringde på hos
    Annichen o Tompa idag. Pratade en stund med henne
    och det kändes lite lättare. Jag begriper inte hur han helt plötsligt blev så sjuk o svag, efter
    att ha varit en pigg o kry vovve. Han var min älskade gosiga vän. / Irena Grabovac

    SvaraRadera
  2. Ja det finns inte riktigt ord för sånt här. Nara att han nu mår bra och slipper lida i alla fall. Sorgligt och jobbigt för oss alla och mest för Ella som inte kan förstå det här ännu.
    Var rädd om dig. // Hampus stormatte

    SvaraRadera